El Stockholmo

Mor och jag tog shoppingbussen till Stockholm
Resan i sig är ju en upplevelse
Alla samtal man vill höra och som man inte vill höra
Herregud vilket tjatter det var på vissa

Klev på två unga tjejer i Arboga
Som pratade nonstop och högljuddt
Diverse bekymmer dem hade:
"Ifall dollarna var tillräckligt hög för att hon skulle växla in sina 100 dollar"
"Att hon skulle ha pratat med sin moster som bodde på östermalm och att sova där, vilket pucko hon hade varit som inte tänkt på det"
"Att hon alltid hade sånnt behov av att svära så fort hon hade varit i en kyrka ' typ licksom helvete nu svor jag igen, fan också'"

Eller mamma och hennes 9 åriga son som klev på i Örebro
Mamma: Det är går bra att köpa den om du verkligen vill det. Så länge du betalar för dig så du lär dig värdet av pengar
Sonen: Jo det hade jag tänkt
Mamma: Eller så kan du önska dig den utav jultomten
Sonen: Men mamma jultomten finns ju inte


Mamma och jag rusade runt i Stockholm. Hetl underbart. Men det räcker gott och väl åt mig att åka dit och sen hem. Har inget behov av att bo i en så stor stad. Mycket prideflaggor var det. Men det är ju förståligt, men tanke på vald vecka att resa upp dit. Handlade för 1800 inkl mato ch fika och resan :P Ujuj, men det var det värt. Hittade världens snyggaste skjorta på TOPSHOP så värd 400 !

På hemresan satt det en äldre man framför mig på bussenm. Som väldigt respektlöst vräkte bak sin stol och la sitt äckliga huvud för att sova mot fönster rutan. Så när han vaknade var det en enda stor fettfläck efter han. Och att busschauffören sa åt oss alla att fälla upp stolar och matbord efter oss var inget som han förstod. Hade inget benutrymme på hela vägen. Tack så förbannat mycket!

Om ni vill mig nått finns jag på Hagaberg fredag tom söndag!

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0