What goes around comes around

Jobbat idag
Var så ovärt. Fattar inte att ordinarie orkar trash talka mig på sista veckan. Helt otroligt. Eftersom jag är Madde kan inte hon göra det utan Ulrika fick så snällt fylla hennes plats. Först så undrar de varför jag städar micron och kylen. Förklarar att jag gör min veckosyssla nu så att kylen är ren till maten för tre dagar frammåt kommer och ska ta plats. Sen undrar Ullis ifall jag är medveten om att jag har ett rum att städa. "Jo tack det vet jag och det var precis vad jag hade tänkt göra nu" Ullis replik " Jaha, för det hade ju inte blivit städat förra veckan". Men gud tror hon att jag är helt inkompetent. Jag vet mycket väl att man har ett rum att städa. Inte första dagen på sommarlovet jag är där. Haha. Det är ju inte som att hon bitchar på Susanne att hon inte gjort sin veckosyssla på 7 veckor. Nej juste, hon är ordinarie och behöver inte veta sånt för de kan ju sånt. Till skillnad från inkompetenta jag
Nästa pik kommer när jag ställer in maten för värmning och håller på att starta spisen för att värma såsen och koka potatisen. Då var inte det bra för det var på tok för tidigt. Klockan var ju bara kvart i elva och de äter ju inte fören 12.
"Fine då stänger jag av spisen".. Fem minuter senare startar hon spisen. Gaaaaaaaaah! Håller på och städar rummet jag har ansvar för då kommer shinou och undrar ifall jag är klar snart så hon och jag kan ta upp en boende.
"vadå kan inte Ullis hjälpa dig?"
"Nej hon håller ju på i köket"
Och vad fan gör jag, rullar tummarna? Bestämmer mig för att ta ut min rast eftersom ingen annan verkar vara intresserad av liknande. Kommer tillabka ifrån rasten
Ullis - Var det du som ställde in maten?
(måste tillägga att Ullis var med i köket och stod två meter ifrån mig)
Jag - Ja det gjorde jag
Ullis - Ja för skinkan ska serveras kall, så den ser lite konstig ut nu. Haha
Jag - Jaha, där ser man då har jag lärt mig något nytt. Det är inte lätt att veta vad som ska vara varmt eller kallt.
Ullis - Det stod på förpackningen.
Men gud kvinna är det så svårt att öppna käften. Hon visste lika väl som jag vilken mat det var Då kunde hon kanske ha hintat att det skulle vara kallt delvis när jag stoppade in allt. Morr! Runt lunch kommer det en tjej som ska gå brevid och lära sig avdelningen för att kunna rycka in vid sjukdom Då sägger Ullis "Du kan gå med Jessica hon kan berätta om allt för dig". Bara det att Jessica höll på att fråga mig en massa om de boende för hon visste inget eftersom hon inte varit på våran sida på hela sommaren, först i förra veckan. Är jag helt inkompetent eller vad är det frågan om?

Har iaf varit till Fellignsbro och ätit gott. Stoffe tog hål i öronen, får se vad det blir av det. Han ska ju ha läkeringarna i 7 veckor, vilket jag tycker är jätte kul för han trodde att man hade dem i typ 1 vecka. LoL
Har slöglott på tv hela kvällen sen vi kom tillbaka.
Så en brittisk dokumentär om människor som hade problem med fisar. Störtlöjligt.
Har fått min dagliga dos av sex and the city också. Så nu är jag nöjd
Tillbaka till jobbet i morgon och slåss med vilddjuren

overandout

Kommentarer
Postat av: janet

men vilka jävla ärthjärnor de verkar vara!

2008-08-20 @ 11:56:33
Postat av: Anonym

Kanske är så att arthjarnorna läser din blogg....

2008-08-21 @ 07:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0