Ett liv fullt av prekära situationer

Som vanligt är det inte flickan i livet som skrivit manus

Som vanligt är det inte flickan i livet som skrivit manuset
Det är en bra början

Sen följer en radda av högst tvivelaktiga beslut
Vad har jag gjort med mig hitintills?
- När jag var liten tjej gjorde jag en check av plattan vi just poppat popcorn på (mycket dum ide som mynnade ut i 3 timmar sorg och en sveddad högerhand med 3 gradens brännskada)
- Har överlevt grundskolan på Norrby och på Olaus Petri ( ett mirakel om ni frågar mig, men samtidigt svaret till mycket)
- Att tanken på att bli ekonom ens passerade mitt hjärnkontor (i'm a people person ffs)
- Lärde mig cykla som alla andra, men jag har alltid varit en fegis vad gäller utmaningar (ingen kommer ihåg en fegis)
- Adrenalinrushen som följde efter att jag piercat mig var brutal ( kan fortfarande bli speedad bara på tanken att göra den andra också)
- Hoppas ni är avundsjuka på mig som lyckats ta mig igenom livet med mellan namn som Margaret och Ellinor ( makes me Me)
- Hade en period i livet då jag pendlade ut till östernärke för kärleken (slutade med det)
- Adressändrat till adresser utanför Fellingsbro och Köping (saknar ett av dessa, gissa?)
- Min första CD-skiva var Arvingarna Nu och Då ( jag hade/har ingen musiksmak)
- Tvingade min mor att föda mig via kejsarsnitt ( satt i sätesbjudning och vattnet gick på övervåningen i vårt hem, efter två 30 års skivor och en heldag på stan med julhandling)
- Att jag inte valde självdiciplin ( hade varit det smarater valet, gentimot matlust)

Detta ser fjuttigt ut, tro inte att det är hela mitt liv. Dystert med ett livs memoarer samlat på 20 rader.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0