EM är

Bytena kom försent
Löpningarna var för korta och långsamma
Ryssarna var starka och effektiva
Sveriges mittfält i första halvlek var för passivt och fantasilöst
Möjligheter skapades inte och spelet om bollen förlorades


Zlatan har varit överskattad genom hela EM. Han har gjort två mål och prisas för det. Utan dessa hade vi inte haft den gedigna poängsamling i gruppen som vi hade.
Henke fick en tuff position att ha genom alla matcherna löpa mellan anfall och mitt. Detta tror jag är en anledning som tröttat ut honom och gjort honom väldigt omotiverad
Elmander har inte övertygat mig i någon utav matcherna. Trots mitt omdömme bedömmer Lagerbäck att han och Henke ska byta uppgifter. Ett skämt enligt mig.
Svensson har inte presterat dem frisparkar han kan och haft ett temprament som gett honom varningar där efter
Kim kommer in i matchen mot Spanien och mot Ryssland och gör ett toppen jobb. Han visar kämparglöd och vilja att vinna. Går in i  närkamper och snor åt sig bollen under fötterna på motståndarna
Ljungberg är ett krutpaket som helt plötsligt exploderar i fart och trix. Där imellan får lagkaptenen ett par jobbiga frisparkar emot sig.
Daniel Andersson tycker jag var en utav de bättre spelarna i Rysslandmatchen. Blir enligt mig orättvist utbytt
Stoor är i mina ögon en multispelare. Han ligger i backlinjen men vid ett anfal är han inte sen att slå ett inlägg ifrån kanten några meter ifrån hörnflaggan brevid målet.
Petter snubblade in ett mål, som var fult men räknas lika mycket. Han avbryter ett flertal farliga situationer som uppstår vid motståndarnas anfall.
Olof är snygg och tyvärr är det inte mer idag, För några år sen hade han sin topp. Nu verkar luften gå ur den forne lagkaptenen mer och mer. Många skolexemplar på misstag levereras.
Nilsson gör bra löpningar och uppspelningar till anfall
Mackan Allbäck ser ut att vara en bra psleare då han kommr in påslutkampen av fiaskomatchen, men enligt mig är det bara utvilade ben i jämförelse med övriga spelare. Inget storspel alltså.
Isaksson är en säker klippa i alla lägen. Har otur och ingen hjälp ifrån backlinjen (förutom Petter Hansson). Klarar hörnerna bra. Eftersom ingen av oss är blind eller dum kan vi se att ingen av hörnerna gav resultat i matchen mot Ryssland, så kommentatorerna kan gnälla om det orättvisa talfördelningen lagen i mellan.

och ärligt talat, vem gör ett byte i 89 minuten?

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0