Förflyttningsteknik med eller utan lyft

Det var upp tidigt i morse. Måste erkänna att jag kände mig lite ringrostig när klockan ringde. Har gjort mig väldigt bekväm med att gå upp när jag vill och för den delen lägga mig när jag vill. Nu är det dags att få fason på dygnet igen, vilket möts med blandade känslor. Ska bli skönt att få fason på mig, men samtidigt kämpigt att göra mig av med mina nyvunna olater.

Men åter till ämnet, mellan  8.30 och 13 befann jag mig på Ängslund och övade förflyttning med och utan lyft. Är ju förvisso något jag har gjort i ett och ett halvt år samt tränat på senaste terminen i skolan. Men jag var villig att ge det en chans. Det var sköna människor, en del med mindre celler en trappa upp men alla har väll rätt till jobb. Så länge ingen blir skadad. Var för visso K som fick lyften och sängen i huvudet två ggr, stackarn!

På vägen hem såg jag min hunk stå och tanka. Tydligen så skulle han in till Örebro. Så jag följde med, det var kul att se hur Marieberg håller på att förvandlas till värsta västerås lookalike. Mycket glaspartier blir det. Var sjukt sugen på skräpmat hela vägen hem. Slutade med att jags omnade i bilen istället, eftersom älsklingen inte fattade mina vinkar som jag gav. Typsikt killar! Men samtidigt fick det mig att fundera lite på fläsket. Det är nog bannemig dags att få tillbaka vårens figur. Den gick upp i rök under veckorna jag hade praktik och älskligen jobba aftonstjärna. Eller inte upp i rök utan snaranre ut ett par centimeter runt magen och stussen. Svullo!

Tigern är alldelles lugn, aningen för lugn, sen vi lämnade Salma till svärmor. Precis som han undrar vart vi har gjort av henne. Svårt att förklara kan bli misstolkningar mellan två arter så lätt. Har fått dagliga rapporter om att Salma har det bra. hon myser och spinner och fräser ifrån när Snövit gör något hon inte går med på. Tydligen mumsat tonfisk och annat smarr. Så typiskt henne att spela martyr och utnyttja situatioen ;)

Idag dundra det på som sjutton. Rena rama åskskuren var det i typ en halvtimme. Och nära. 1-3 kilometer bort. Vilket inte är så långt bort i Köping. Såg när en utav blixtrarna slog ner i skorstenen på hamnen. Lite spänannde men samtidigt läskigt. Var tvungen att krama älskligens arm riktigt hårt ett par gånger.

Nä jag orkar inte mer. Och så intressant är jag inte :P Får duga med det här.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0