Igår och Idag

Älsklingen kom och hämtade upp mig i Örebro kl 03. Då hade han suttit och kört hela vägen ifrån Göteborg utan stop. Snacka om envis kille. Vid 10 hämtade V upp mig och vi susade iväg till Västerås ocxh Skultuna. Ju nrämre vi kom Västerås detso mörkare såg vädret ut. När vi svängde av moi Skultuna började ösregnet. Det var verkligen inte lite det regnade. Stora hav bildades på vägen. Menm det stoppade inte oss och jakten på billigt porslin. Väl i skultuna inhandlade jag ett stycke snygga gardiner och 6 st välbehövliga kaffekoppar. Som dessutom var snygga. Spontanåkte ut till Hälla och käkad epå PizzaHut och kikade in på IKEA. DEn blev en lampa och en matta. Så härligt med grönt :) På väg hem plcokade vi upp F, som hade varit och supit med västeråsgangstersarna. Bjöds på kaffe och sjöfrukter. Fick bli en snabbinhandling på Willys för att kunna svänga ihop en cheescake att bjuda på till senare. Kl 18 så rullade dem in en efter en. Kaffe, saft och cheescake och en hel del prat om Göteborgsresan. PLus en massa annat. Ha. Snilleblixten att åka och speal minigolf tackar vi för. Var välbehövligt och väldigt trevligt. Precis vad vi behövde. Hem för att sjunka ner i soffan och slumra till

----------

Försov mig nästan, vaknade en kvart innan jag skulle befinna mig på jobbet. Kan ha att göra med den rubbade dygnsrytmen och bristen på ordentlig sömn (?). Väl på plats flöt det på. Tydligen hade helgen misshandlat en av de boende så hårt att hon var tvungen att åka till Västerås och limma ihop hunden på huvudet. Idag märktes ingenting av det. Däremot var det en av de andra tanterna som börjar trappa av. märktes en dyster stämning över hela stället på em. Palliativ vård övervägs men avvaktas pga anhöriga inte vill och att alla inte har nåtts av informationen. Tycker synd om den vikarierande sköterksan som måte ta hela den här biten. Och som inte känner de anhöriga. Somnade på rasten och var borta lite för länge. Gottgjorde det med att baka en kladdkaka till em. Har dock gjort världens tabbe idag, en som man verkligen inte får göra. Jag glömde en tant på toaletten. i en timme fick stackarn sitta där utan att någon utav oss var in till henne och tittade till henne. Skäms ögonen ur mig och tänker på stackarn som blev bortglömd i 7 timmar. Hemma sen somande jag på soffan och missade nsätna tvätttiden. Nu tvättas det och står härliga till på våran gata i stan.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0