Yesterday

Gårdagen:
Upp tidigt i ottan och städa. Farmor och farfar skulle ju komma förbi.
Lägenheten har väll aldrig varit så ren som den var då.
De kom vid 10.15. Gav oss ett våffeljärn och en el-grill.
Vi visade dem runt io lägenheten. Och pratade om förlägenheter.
10.30 lämnade dem lägeheten för att åka på jaktstig.
Snacka om blixtvisit. Men ingen var nöjdare än vi :)
Vi åkte upp till Nora för att avnjuta säsongens första noraglass.
Vanilj Hasselnöt Jordgubb hade dem att erbjuda idag
Så det fick bli en jubilemumsäbgare, som vanligt.
Vi satte oss nere vid norasjön och mumsade i oss våra smälta glassar.
På bryggkanten satt det en familj och solade. En helt vanlig familj
Tills mamman ställde sig upp. Hon var lika lång som mina ben.
Har aldrig sett en så kort människa. As grymt. Tänk om man ändå hade varit dvärg.
Förgäves försökte vi få tag på mormor och morfar, men det visade sig senare att de var hos min moster
Vi tog våran varma bil och åkte till Örebro för att hälsa på mor och far
De bjöd oss på grillspett och potatissallad med tsatsiki.
Och sen fick far för sig att han skulle göra rabarberpaj. Lyckat värre.
Mätta och belåtna rullade vi mot Köping igen, Klockan var 17 då.
Hände inte mycket här hemma. Jag ställde mig och gjorde pizza medens älsklingen höll soffan varm.
Somnade gott och vaknade torrt. Idag måst ejag nog plugga lite och städa undan efter piss-katten.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0