Bänkvärmare

Inte anade jag att Elmander hade sådana kunskaper och talanger vad gäller fotboll. Var glad att iaf han stod på benen ikväll , då ett annars urklenat landslag mötte solbrända Portugal. Innan avspark trodde jag aldrig att vi skulle vara ett dominerande lag, mot några av världens mest bolltrollande fotbollsspelare.

Är glad att Lagerbäck inte gjorde något patetiskt byte i 88:e. Pojkarna fick spela från början till slut. De var dessutom bra. Riktigt bra. Känndes som att en skadad Larsson gav utrymme för några nytändningar i laget. Att Zlatan inte gjorde rätt för sig förvånar mig inte. Inte första gången han har blivit överskattad.

Det högg i hjärtat att se Källström nere i smärtor. Mina empatiska gener sa mig att allt inte stod rätt till. Så att se honom på benen igen och nästan göra mål minuterna senare var ett glädjebesked. Han är en missförstådd själ med dolda talanger. Han spelar inte bara boll i Lyon :)

Hela spektaklet såg vi, mor far och jag, på Hellas. Vilket inte kanske var alternativ ett. Runt omkring oss hängde skumma människor, den ena ruggigare än den andra. Klimakteriekossor var sedan länge passerat, enbart ruggisar. Bästa var att de hade släpat med sig sin strokedrabbade kompis, för att han enligt dem, skulle få lufta sig lite. Helt galet vad fel det kan bli ibland. Hoppas de hade roligt iaf. En utav dem störde sig på mina vilda gester. Klagade tillbaka och sa att jag iaf hade en normal ursäkt (em-kval), vad var hans? Haha

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0