Påsken som kom och som gick.

Jobbade onsdag torsdag i förra veckan. Satt i en bunker i Askersund. Miljön var mindre trevlig, sällskapet var desto bättre. Somnade skrattades och  med ett leende på läpparna. Jag älskar verkligen mitt jobb och är overhört tacksama tt jag fått chansen att göra detta. Jellous much?

På skärtorsdagen fick jag påskägg av mormor och morfar, sjukt gott med massa choklad (Tryckte i mig det under kvällen).Var rätt slut på kvällen. Inte mycket till energi, mest tidsfördriv.

Det städades på uteterassen och kamin byttes i badtunnan. Vi fick kalla in specialhjälp till ogräsrensningen. Bara för att du är så himla bra. Åt kyckling och hel bulgur, mumma. Jag och pappa var och kolla på ÖSKs första hemma match, precis som nästan 10 000 andra hade bestämt sig för att göra. Jag <3 ÖSK. Synd att de fått en tuff start. De kommer igen, än det inte över. Kollade på "Så ska det låta" , det var perelli och ola, och molly och jan johanssen. I ett av momenten skulle deltagaran välja en siffra och ett ord dyker upp. Två rutor är blottade och två engelska ord syns. Pappa börjar då sjunga på en Ted Gärdestadlåt, som är på svenska. Och jag och mor påpekar att det inte är så vanligt med engelska Ted Gärdestadlåtar, eller att han till och med inte gjorde några. Då utbrister pappa att det gjorde han visste och börjar sjunga "Satelit, Satelit ohhh". Pappa skämt nummer 1. Jag anser att Charlotte Perelli skulle kunna vara en riktigt uppskattad artist om hon la av med ludersminkningen och skaffade en lugg. Just nu ser hon mest ut som ett öststatsluder med dyra kläder. Ola är en riktigt underskattad artist som tyvärr har fallit ner i nått slags tonårs träsk. För guds skull kan inte någon hjälpa honom upp ur det? Eftersom det hade fixats med tunnan på dagen kunde vi bada i den på kvällen. Var visserligen bara 37 grader. Ingen vidare skillnad mot den redan befintliga kropsstemperaturen. Drack gott hela kvällen och glodde på stjärnorna. Somna med gott samvete.

Lördag gick åt till att pula med skolarbete och att bli galet osamas med familjen. Har tappat bort cykelnycklarna till mors cykel. Det är löst idag, men då var det inte långt ifrån tredje världskriget. Åt påsklunch ute i solen och drack must. Det är en underskattad dryck, precis som vatten. Fick ännu ett påskägg som jag också har lyckats sätta i mig. Känner att kilona bara plockar på under storhelgerna. Badtunnade igen, dock några grader varma och ett mer pussvänligt sällskap. Mörkt och stjärnklart vare.

Söndag innebar sova, iaf för mig :) Tanken var att jag skulle plugga med det blir inte alltid som man tänkt sig. Blev cykelutflykt istället. Första pitstop, pitcher's för intag av tjeckisk öl och arnold palmer. Pitstop två blev på hälls stallbacken för att gassa i solen med alla andra värmeälskande örebroare. Trampade oss ut längs ån och runt oset och hem. Trevligt och skönt. Känns att jag inte rört ordentligt på mig på sistonde. Somna tidigt, kollade på Maitrix och kände mig nöjd med tillvaron.

På måndagen drog vi ut till marieberg och dregla. Åt gott och shoppa. Köpte mig en gäng jättefina tabretter till nya köket. Kommer bli så fint. Har verkligen fått en ide och lust att fixa med det. Inte många dagar kvar: 16 dagar! På Marieberg höll de på och rigga med scenen för att nån artist skulle uppträda. Vi fråga pappa ifall han viste nått, han sa att det var nå okänt band, typ i stil med Heartbreakers. När vi närar oss folkhorden (för att gå förbi och fram till COOP ropade konfransieren ut att det var det nationellt erkända bandet ALCAZAR. (pappa skämt nr 2). Stöd plugga lite innan det var dags att bege sig till Byrsta.

Spender ett dygn i byrsta. Har vårdat och kollat på fotboll. Övningskört med Ambulansen. Helt sjukt taggad för i sommar.
Trött och sliten. Varit vaken och försökt hålla MK vaken för att han skulle tvätta. Skulle bara vilja kunna var ledig i typ en vecka eller nått sånt.

Har ni lyckats plöja er genom allt är ni värda en applåd - tack

overandout


Kommentarer
Postat av: the a lord

applåd, tack:)

2009-04-15 @ 19:04:38
Postat av: Katla

applåd,...tack!

2009-04-16 @ 09:02:55
Postat av: Sara

Jag tar hellre en kaka?

2009-04-16 @ 18:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0