35 fester och 1 bröllop

Party med babes i soffan hemma i fredags. Intagande av vin och dumpning av sunt förnuft. Som vanligt. Runda av kvällen på Pitchers och drack det blaskigaste White Russians vi druckit, jag och P var inte imponerade. Satt och höll span, jag efter ambulanser och poliser och P efter karlar. Vi båda lyckades hitta nått att vila ögonen på. Somna inte fören vid 3 på natten. Massa galna bilder finns på www.bilddagboken.se/andrealord.

Lördag vaknade runt 11 av ett allsångs mms. Gläds åt svinen som fick se U2, jag är bara lite bitter. En aning kanske. Fixade och donade, inte för att jag blev någe bättre, råmaterialet är ju som det är från första början. Oklanderligt. Av till trdägårdsfest som urartade och blev ett trädgårdsbröll med en jätte bra präst. Prsäten anlände i en bil med regnr GOD 603. Hur coolt är det inte att kyrkans man har regnummer gud? Efter cermoni med mingel, gamla som unga begav vi oss till Fellingsbro för 35 års fest.

Min moster har gått och fyllt år, igen. Verkar inte som att de kan bli någe yngre nu. Utan det pekar bara uppåt. På alla mått möjliga att göra. Det blev jätte god tacobuffé, om det inte hade varit för den miljard flugor som invaderade varje kvadrat cm av maten. Men det är väll en bieffekt av att bo på landet. Till efterätt var det BananToffé tårtor. Vilket var mer än mumsigt. Uppskattat och gott. Älska sötsaker. Och mat för den delen. Vi blev kvar runt borden till sent inpå natten. Fladdermössen anlände på natthimlen och i samma takt avvek vi från platsen.

Inget slår sängen hemma. Det är nog det bästa med att åka bort, att få komma hem och lägga sig i en lagom varm mjuk IKEA säng som är bara min. Får väll tänka mig att dela med mig av den då och då. Men det gör mig inget. Bara bra att någon värmer upp mellan lakanen innan jag kryper ner. Sover man gott på.

Söndag blev utflykt till Laxå. Som typ ligger i en annan del av världen. Far far away. Det bjöds på god matt och sällskap. Jätte smarrig tårta som MKs farmor hade gjort. En riktig klippa är hon! Hemma och utslagna. Fotmassage, pannkakor och sömn. Nästan i den ordningen :)

Applåd - Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0