En Vin(n)are

Det blev spontanbesök till Lindesberg. Det hela höll på att kajka ur då jag är världens största tidsoptimist. Tyckte jag var i fas med vad som behövdes göras och så rigner S och säger att det går ett tåg inom en timme och det borde bli bra. Så vi bestämmer dejt på stationen. Jag fortsätter piffa mig och göra iordning maten som jag har tänkt mig att förtära under kvällen. Plötsligt ringer telefonen, jag fryser till, det är S som redan är på stationen och har sett att vårt tåg är drygt en timme försenat. Men räddningen finns, det går en buss inom 7 minuter. 7 minuter!!!!??? Det var kanske inte riktigt den tiden jag hade tänkt mig. Men lite snabba drag med fingrarna genom håret och ett elegant sving upp på svarta faran, sen bar det av mot Svampen i hopp om att jag också skulle hinna med sagda buss.

Kaos! Jag hade inte tillräckligt med pengar till bussen på mig, jag glömde hälften av vad jag behövde hemma. Men som tur hade S sitt påskägg med sig. Hon är nog den mest udda människa jag känner men jag älskar henne för det. Efter mycket flum på både Konsum och Systembolaget och en hel del prat om silikontuttar (!), var vi äntligen redo att bege oss mot lugnare trakter och framförallt grillen.

Kvällen fortlöpte med garv, flum, vin, kött, bearnaise (smör), sallad, vin, spel, flum, garv, vin och lite mer alkoholhaltiga drycker. Frammåt natten rullade vi hemmåt mot Öret! Tack för en super kväll i flugornas land!

Applåd - Tack!

P.s. Ja, jag glömde kameran hemma!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack själv!

2009-08-14 @ 12:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0