I gonna like the way we fight...

Gårdagen började redan kl 06.00. En aning innan jag vanligtvis går upp... Jag skulle ju och jobba så det blev inte den bästa sömnen eftersom en brutal rädsla att försova mig gjorde att jag inte tordes just det, sova. Så det var väll inga problem egentligen att studdsa upp kl 06.00 och göra mig frukost. Tyvärr hade någon ätit upp mina flingor så det blev yoghurt och fibergryn. Funkade det med faktiskt. Macka med leverpastej, som är extremt underskattat.

Runt halv så studdsade jag upp på min nyaste, min vita hingst. Eftersom det förut hette svarta faran så måste det nyaste tillskottet räknas som en vit hingst. Jag har gått och blivit med cykel. En alldelles egen vit cykel. Det är fantastikst. Har inte varit så här nöjd med mig själv på länge. Det är seriösa vuxenpoäng som jag inkasserar här och nu.

Väl på jobbet gick jag igenom bilen, letade sökare och insåg att det inte fanns jätte mycket att göra. Dagen rullade på i vanligt tempo. Dåliga skämt och sexistisk miljö blandat med oroliga patienter som det kanske inte alltid är något fel på. Men även de ensama behöver få umgås och vi är jätte bra på att umgås på ambulansen.

Efter jobbet for jag hem. Och så här i efterhand är jag inte helt säker på vad jag har gjort hemma. Jag minns att jag gjorde muffins men mer än så är det blankt för. Mor, far och T kom och hämtade upp  mig och vi begav oss västerut. För att beblanda oss med de andra i 5 kilometers loppet blodomloppet. Jag sprang på 31.15. Så nära att komma under 30. Inser i efterhand att jag inte skulle ha gått 300 meter. Då hade jag ju defenitivt varit under tiden. Jag var först in i mål och 5 minuter efter mig trillade pappa och morbror in. Och så kom MK som psrungit 1 mil. Bland de 50 bästa av 600 deltagande, det måste jag säga och ni hålla med om är bra :)

Chill bill med öl och bad. Somna som en ovaggad bebis. Typ bara jag la ner huvudet på kudden. Tack för en underbar gårdag! Nu ser jag fram emot denna...

Applåd - Tack

Pappa til servetrisen på Bishop: Vi vill ha tre mineralvatten coh två cola
Servetrisen: Vaaaa? Ska du vara nykter?
Pappa: Jag kör idag (söndag)


......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0