When love takes over

Måndag gick åt till att vakna till. Satt om en zombie större delen av förmiddagen. Gjorde i princip inget, åt inte särskillt mycket heller. Runt lunch kände jag mig så illa tvungen att rycka upp mig. Började sortera i lådor och garderober, leta fram massa med saker som jag kanske släpat med mig över länsgränsen och från mor och far i onödan. Men nu åkte det, iaf en lite proncent av det. Hann inte gå igenom så mycket. På eftermiddagen ringde mor och lurade med mig till friskis. Det var väll ändå på tiden att jag förnyade mitt träningskort och tog tag i fettbaletten. Det är så härligt med basgympa, då det är så blandat. I ena ringhalvan har vi "banjo-berta" : som är en flitig bas-besökare och kommer sällan sent. Hon har kanske inte rätta knycket dock. I andra ringhörnan har vi de som ser basgympan som ett tillfälle att glänsa över ett gäng fläskisar som inte orkar. De som gör armhävnignar på tå och är allmänt hurtiga (ev står de i en blodomloppet eller vårruset t-shirt). Sånna som jag. Där imellan har vi resten. De som faller ur de två övriga kategorierna och hamnar mitt i. De gamla med stela leder men överraskar än, de som har volanger och back-ups och back back-ups på det. Alla svettas vi i en härlig orgie av illa valda låtar (denna gång) till instruktionerna av en något stel och volangad dam i sina bästa år. Det kostar inget att göra en bra MD med musik eller kosta på ett leende då och då. Pepptalk, kvinna! Hemvändning för att äta blodpudding och dricka juice, allt för att bosta. Cykla till Oxhagen och hängde hemma hos Janet. Hon bjöd på kaffe och på sällskap. Satt och snacka skit (åt skit som MK trodde jag sa). Såg på en fransk film som jag tror hette B-13. Den var cool, udda, och det var bara överkroppar på trimmade män. Miie sa like!

Tisdag fick bli stora städdagen då jag och mitt dålig samvete inte gjort något dan innan av vett. Jag röjde och jag dammsög, jag diskade och jag torkade golv, jag möblerade om och tänkte om igen. Det blev en hel del gjort, han ju till och med laga mat och göra matlådor mitt i allt. Råttorna fick fint dem med, inte för att jag tror att de ser uppoffringen jag gör för dem, men jag kan känna mig lite mer nöjd med mig själv. Fick ett telefonsamtal efter lunch som gjorde att jag inte kunde sluta le. Fick fjärillar i magen på nytt, hur är det möjligt? Var någon som sakna mig, lilla mig.. Det är ju helt galet mysigt. Diggar det stenhårt. Fick sällskap frammåt eftermiddagen/kvällen, mer än uppskattat. Vi myste och gjort tacos, då mysen inte kunde komma till mig ikväll. Annars hade det varit tacos för henne. Nu fick jag och MK gluffsa i oss det istället. Sen blev det massa mys framför tvn och massage. Lyckades få MK en aningen uppmjukad och mosig. Så han somna som en bebis på min arm. Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysigt!

Applåd - Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0