Bänken

Denna vecka bar det åter igen till skolan. Nu på riktigt. Med riktiga föreläsningar och tråkiga föreläsare.
 Under all kritik dock. Den ena dagen fick vi en djupdykning i vårt schema. Kändes lite onödigt att lägga ner fyra timmar på att titta på salar och läsa innantil. Dag två var det en vinklad föreläsning där grundtanken var att arbetsterapeuterna är guds gåva till alla sjuka människor. För sjuksköterskor ser inte till HELA människan, de tänker bara på sin egen hälsa när de vårdar palliativa. Nej usch för sjuksköterskor. De är egoistiska svin som är maschosister, de hatar människan innerst inne... (?) Dag tre var det inläsning av littertur, det var ju speciellt nödvändigt. Dag tre fick vi veta att det Örebro kommun hoppas och ber om är att det finns nyutexaminerade sjuksköterskor som vill privatisera och starta eget. Ha. Tror vi att någon börjar få dåligt med pengar och att det är en blå styrning bakom?

Fredag blev inte som jag hade tänkt mig. Planen var att jobba mellan 7 och 15 på ambulansen, träna intensiv gympa på friskis vid 17 och sedan var natten och kvällen öppen för förslag så länge det förtärdes alkohol. Nu blev det inte så. Ödet vände ut och in på min mage vid 01 tiden på natten. Så dagens tidigare förtäring slank ur mig i ett rasande tempo... Kaskad!

Nu är det lite bättre. Men hela dagen blev förstörd. Och mitt psyke klarade inte av det. Oflexibel är mitt mellannamn!

Applåd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0