Breaking my fall

Praktik igår. Rullade på som vanligt. Det är så kul att vara där. Min handledare sa det att jag ser så glad ut när jag kommer tillbaka ifrån en patient och har gjort någonting. Fånig som en barnunge, det är jag. Mormor ringde och berätta att hon ska in och operera in en sak på hjärtat som tar ekg och rytm under ett helt dygn. Jag tycker det verkar spännande. Det är väll en yrkesskada. Jag i ett nötskal. Senare under våren ska hon förhoppningsvis operera höftleden. Kanske samtidigt som jag gör min praktik i Lindesberg. Spännande värre.

Idag är jag ledig. Hur skönt som helst. Masa mig ändå upp tidigt i morse, men jag var nog mer död än levande. Gick och la mig så fort jag kom hem. Satte på en film på datorn och vakna när batteriet till datorn dog. Fick sova ett par extra timmar iaf :) Varje minut är värdefull. Borde titta lite på B uppgiften till skolan. Vore sjukt skönt att få det gjort, Innan den 18 mars helt. Nog för att det är tre veckor dit. Men det kommer bara säga svisch. Borde plugga till läkemedelsberäkningen också.

Det är konstigt hur en 120 säng blir skönare när vi ligger två i den. Bästa känslan som finns är när det är kallt i rummet och jag får krypa ner under det varam täcket brevid dig.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0