Fel låt vann

Runt lunch idag döptes Cedwin Elof. Allt gick jätte bra och han och mamma L var så fina så. Riktigt matchiga. Det bjöds på kladdkaka med hackad choklad i, chochlate chip cookies och bullar. Bullarna hade till och med lilla jag gjort. Inte illa. Kan inte utse mig själv till någon slags bullexpert på långa vägar. Vet många 60-åriga tanter som klår mig på den fronten. Men jag tycker det är härligt. Det tyder på utrymme för utveckling. Dopcermonin var jätte fin, lite lång tid att stå, men fin. Och C och L fick massa fina presenter. Det är sjukt kul med presenter :)




Nu är ju inte fallet så att någon har vunnit än. Jag tycker ändå att det var fel låtar som gick vidare. Det är så klart inget fel på EMD, bara att de inte är några favoriter av mig. Jag hade gärna sett Michael Rickfors i globen. Han hade en låt som det svängde om och som står för ett Sverige i Europa för mig. Samtidigt är det väll som min mor uttryckte det, det handlar inte om att representera Sverige utan att vinna skiten. Då är det tyvärr så att det är en hel del mainstream som går vidare. Det är mer än kul att Caroline af Ugglas ahr en chans. Sen om det är den bästa låten i tävlingen låter jag vara osagt, men det är iaf ett udda inslag i den försprakande kompoten som sveriges television skrapat ihop.

Jag har fått tränignsvärk i varenda liten muskel jag äger i överkroppen. Det tog på mig, det lilla jag gjorde i torsdags. Som det känns idag kan jag knappast påstå att jag gjorde lite. Jag var toppklass. Motiverad till tänderna.

Under kvällen har jag myst hemma med mor och far, morbror med. Trevligt värre. Ätit varma mackor och druckit pilsner. Smekte i mig några jordnötter innan jag gav upp hoppet om mitt forna midjemått. Ole och Stig H har även de fått varit med och myst. Klättrat runt och fått smaka på allt som jag ätit. Spännande och se vad de tycker om och inte tycker om. Inhandlade ett stycke hus åt krakarna idag. Det var till och med på det viset att det var mamma som förselog det. Hon som tycks ha bildat någon anti-grupp i vårt hem. Hotat med att mata dem med de blå kuberna hon ger till de icke-tama råttorna. De väcker mer känslor än man kan ana. Huvudsaken är att de ha det bra. Vilket jag hoppas. Äpplen var iaf ingen favorit på menyn.


overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0