Jag är en sjuk människa

Hela veckan har jag umgåts med sjuka människor. Hemma och på praktiken.
Båda mina, ja vi kan kalla de försörjare. har varit sjuka. Pappa med sin spondylit och mamma med min njursten.
Att min praktik är på kirurgen är bara ett plus, då detta ger oss yttligare sjukdommar att ventilera.
På praktiken har jag gjort en massa skoj, blir alldelles salig när jag tänker på det.
Det har varit att koppla dropp, spola infarter, ge sub cutan injektion, medicinering, omvårdnadsplaner och bladder scana. Jag ser fram emot dagen då jag ska stå på egna ben och innehar en massa cool information. Dagens lektion fick jag av en patient. Vet ni vad som utmärker en gentleman? Att han vet hur man spelar säckpipa med undviker det. As garv.

Lyckades komma med på Box-passet igår. Gav MK ett par sköna sving på bröstkorgen. Meningen var väll att jag skulle ha träffat mitsarna, men jag kan inte lyckas alla gånger. Även solen har sina fläckar. Det konstiga med gårdagens pass var att jag inte kände mig särskillt trött. Blev lätt chokad när de sa att det var final. Reda ? Kanske var det lyft-träningen på förmiddagen hos ambulansen som taggade mig. Klarade att bära 100 kilo nedför en trapp, samt på plan mark och ifrån lyfta ifrån marknivå. Ser fram emot sommaren så sjukt mycket :)

Idag har jag inte gjort mycket. Upp och handla med Janet i morse. Barnvakt, helt på egen hand åt C. Vi gick en promeand hemmifrån mig upp på stan. Åt lunch tillsammans med Janet på Bamboo. Sjukt gott med asiatsik mat och med friterad banan, I love It. Resten av dagen har det varit praktik för hela slanten. Kopplat dropp och hört på en massa skitsnack. Försöker att inte bry mig, jag känner ju inte personerna de pratar om men ändå. Tycker det är lite orättvist mot personen som inte är med att prata skit om. Blev paff när min handledare vände sig mot mmug och berättade för mig om hur hon såg på situationen jag befann mig i. Hon ansåg inte att det var något jag borde lära mig, utan snarare komma ifrån. No shit Sherlock.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0