Jag vill bli sjuksköterska, Nu.

MK skrev ett fin inlägg i natt och jämförde W.Shakespear med mitt vals om sjuksköterska. Tyvärr försvann detta, datorn är inte samarbetsvillig. Dagens teknik, kan inte leva utan det kan inte leva med den.

Idag var det läkemedelstenta och eftersom jag är en sån tidsoptimist, eller optimist över lag, började jag plugga igår kväll. Det känndes lungt och jag tyckte jag hade läget under kontroll. Tyvärr sket sig den planen rätt ordentligt. Total kugg även på den här tentan. Känner mig nere, funderar på att prioritera om mitt liv. Vet bara inte vad som bör prioriteras upp och vad som kan prioriteras bort?!  Är nöjd med mitt liv som det är just nu. Inte mer, inte mindre.

Gick en sväng på stan idag med M. Vi hittade båda saker som var tvugna att köpas. Plagg som hängde på sina galgar och ropade våra namn, högt och tydligt. Jag köpte ett par byxor, svarta med två ben och en midja. Käkade lunch med M och mamma och pappa. Gött värre. Blev bara så ströd på de. Alltså personalen inte sällskapet. De sa att det inte fanns någon coscos eller pasta när vi köpte våra sallader, för de höll på och renovera köket. Men när pappa köpte sin, 40 minuter senare hade de minsan coscos. Dålig stil är vad jag har att säga om det.

Ikväll ska jag och leka i kollektivet. Jag har lovat fröken Plupp att jag ska var kalas. Får se hur det går :)

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0