Keeps getting better

Och så kom den igen, snön. Precis när jag trodde det skulle bli sol och vår chockar vädret mig och det kommer 30 cm snö och sol i stället. Gav mig själv en välförtjänt sovmorgon. Vaknade runt 10.30. Gick ut och skottade och röjde undan snön ifrån uppfarten, infarten och fram till dörren. Tog några timmar. Det är kanske inte konsitgt. Men tänk vad lite snö kan göra!?

Fick tid över, även efter att jag petat mig i naveln en stund, och satte mig ner och sydde gardiner. Jag kom fram till att jag är värdelös på att sy, jag har inte tålamodet och precisionen som krävs för fem öre. Nu är det ju sytt i alla fall, med variernade resultat. Lite i onödan om det nu visar sig att jag får lägenheten på norr. Just nu vill jag inget hellre än. Det vore passa mig som handen i handsken, eller nått åt det hållet!

Insåg precis att det var nu i veckan som ambulansen ska höra av sig också. Belv plötsligt jätte nervös. Det konstiga var att jag inte var nervös inför intervjun, men nu känns det som om jag inte vill att de ringer. Är sjukt rädd för att få ett nej. Jag vill verkligen det här. Inget skulle vara bättre. Kan tänka mig att sälja min livemoder för att få jobbet.

Kom hem ifrån Kvarnen för en halvtimme sen. Var där och svettade ner deras golv, kan ha blivit en fläck eller två på väggen med. Tyvärr var det sämsta musiken, blev inge peppad alls. Och jag blev mest irriterad på ledaren. Var nått med henne som inte matchade. Låter nästan som min kusin. (Det är en kille som gillar mig, men asså, vi matchar inte - S. L 6 år). Missar gympan imorgon, för då har jag tänkt lösa in min present ifrån S och M. Det är inte fy skam att bli bjuden på mat och bio. Vars vi ska äta är väll inte helt spikat än. Men jag vill se Benjamin Button, eller Brad Pitt-dregelkopp som den även kallas. Tack för att ni finns, kvinnor!

overandout


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0