Nalle Puh och Jag

Kl 4 i morse somna jag. Då slutade min mage disskutera Kay Pollack och mamma gick och la sig på soffan istället för i min säng. Hela denna nattprocedur gjorde att jag vände en aning på dygnet. Inte hjälpte det när min mor försökte väcka mig på alla dess möjliga och tänkbara sätt kl 11. Jag var verkligen helt död och saknad all form av ork. Duschade av mig och blev någo sånär människa igen. Ladda in ny musik i mobilen och sen begav jag mig.

Janet, Loffe och jag var ute och pölsa i snön. Förlåt mig om jag blir upprörd men va fan kan de inte ploga gångvägarna för. Det är ju helt absurt att man ska behöva pölsa i flertalet centimeter snö på eftermiddagen. Borde inte någon söt liten ploggubbe ha uppmärksammat att det låg snö på backen? Eller är kommunen för snål för att underlätta för oss motionärer att röra oss? Är vi tvugna att ta bilen någonstans på vintern för att komma fram ordentligt? Snacka om miljöförstöring!

Mumsade i mig och ciabatta med skaldjursröra och en varmchoklad. Men jag vet inte om jag vill fortsätta betala 74 kronor för detta enkla tilltugg? Det är galet dyrt nu förtiden att fika på stan. Inget man har råd med om man är student. Det roliga var att cafet vi var på hade studentrabatt men inte förens efter kl 14. Vad tror dem, att alla studneter ska storma cafet tidigt på morgonen och tömma dem på resurser. Ha. Är vi så glupska efter rabatter?

Pappa fick komma hem idag ifrån USÖ. Känns bra att han är hemma igen. Det visade sig på ryggmärgsvätskan och blodproverna de tog att han har borrellia. Jag blir lätt upprörd på tanken att de på våran lokala vårdcentral kunde missa det, och istället gjorde en bedömning att han var klen och att det var därför han hade ont. PUCKON! Nu är det antibiotikkur i 10 dagar som gäller för herrn.

Lagayla åkte ur körslaget. Synd tycker jag, hon är frän och jag personligen hade hellre set att Hanna åkte ur. Vet inte vad det är men jag har svårt för henne. Inte min typ av nuna på tvrutan. Tror inte att det har nått att göra med att hon är tillsammans med Martin Stenmark. Inte alls!

Jag borde verkligen sova. Men det är något som trycker inom mig. En brutal rastlöshet, ett rop på tillfredställelse, Kom hem nu på en gång.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0