Underbara måndag

För ovanlighetens skull var det en riktigt trevlig måndag jag vaknade upp till.
Hade förvisso svårigheter att somna, men det är ju inget nytt.
Satt och stickade på min halsduk till klockan 02.30

Vaknade någolunda pigg, med tanke på hur jag kan var kl 7 på morgonen.
Cyklade till och med iväg till sjukhuset i snörusket.
Var riktigt bitande snö som slog in i ögonen, hela turen till USÖ
Är glad att jag överlevde och inte blev nedprejad av nån blå buss på vägen

Föreläsningar i akut pediatrik och ortopedi
Mycket mycket intressant vill jag lova.
Kan massa spännande saker nu
Galet vad det kan vara fascinerande med barnsjukdomar
Somnade tyvärr på sista halvtimmen av ortopedi föreläsningen
Men det berodde enbart på min brist på sömn under natten
Föreläsarna var kanoners. Lätta att lyssna på och trevliga mot oss!
Fem av fem toast.

Hem ljuva hem
Fick dock cykla hela vägen hem
Fanns ingen magisk knapp att trycka på nu heller. Attans!
Laddade tvättmaskinerna och gjorde mig lunch.
Totaldäckade i min säng sen. Skön är den!

Mor lurade med mig på gympan
Nu är jag med igen, i friskis svängen.
Längtar bara tills det tunnar ur på folk. Trångt om saligheten.

T och pappa hade lagat apgod kyckling när vi kom hem
Så mumsigt. Eftersom hela familjen var samlad (plus M tjej)
Smaskade vi semla till efterätt.
Och vad passar inte bättre till semla om inte handboll.
Hade nästan glömt hur underbart och medryckande det är
Satt klistrad 1 meter ifrån tvn, under hela matchen.
Har skrattat, klappa händer och gråtit.
Karlar som gör bra ifrån sig är härliga grejer det!
Grattis gubbar till två välförtjänta poäng
Och en av de bästa matcherna ni spelat på länge!

Efter handbollen slog vi över till idrottsgalan
Jag grät då med. Speciellt när killen som blev påkörd av tåget och överlevder
tog emot sportspegeln priset tillsammans med stående ovationer.
Det är underbart med idrott och prestationer ifrån hjärtat.

Hängt tvätt och pluggat har jag hunnit med, förtjänar att sova lite!


Ifrån nyår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0