Man gör inte så

Jag är beredd att hålla med skribenten i Aftonbladet i söndags upplagan. Män bör inte gå i bar överkropp, utan de kan väll göra nått halvhjärtat försök att skyla deras problemområden. Jag är beredd att sträcka mig så långt att ingen bör gå i bar överkropp eller i för små skjorts (detta gäller främst tjejer men cityshorts som är för korta så arselt hänger utanför). Även om personen/mannen i fråga har en vältrännad, sexig, iögonfallande (på det positiva sättet) torso bör dessa ej gå utan kläder. Det skulle verka lika anstötande om tanter, typ som mina damer i släkten av den äldre kailbern, slet av sig topparna och gick endast iförda byxor och bh. Ingen skulle finna detta intressant eller tillåtet. Av princip ska detta gälla alla individer som är med och delar på stadens gator och torg. Sen är det en annan diskussion vad folk gör i sina trädgårdar, där ha de rätt att låta tygen falla. Men i det offentliga rummet ska vi hålla oss städade och ordningssamma. De enda som det är ok för att släppa lite på trycket och beklädnaden på stan är anläggare och byggarbetare då dessa har ett krävande jobb som det i vissa fall kan vara av fysiska överlevnadskäl behövligt att inte ha två lager kläder på sig. Noter att detta endast är i min lilla värld.

Jag har, på tal om något annat, verkligen kommit igång med träningen. Har sprungit varannan dag sen jag var hos M i Hedemora. Har blivit 3 kilometer med tillhörande styrketräning. Jag tror att jag behöver det, dels för att kunna sova bättre och somna i något sånär hyffsad tid. Har oftast mer energi än vad sig bör kvällstid, vilken inte alltid är så bra...

Ikväll är det fotboll. Som den lokalpatriot jag är hoppas jag på storsalm för ÖSK. Det gick ju inge vidare i senaste mötet med Häcken i svenska cupen, men det beror till 78 procent på det uttagna laget i sagda match. I kväll är det friska tag gubbar. Mot guldet och oändligheten!

Applåd - Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0