Past time

Från lördag till söndag gjorde jag ett hektiskt dygn på bambulansen. Eller det var inte många larm, men dem larmen vi hade var det mycket med och de var svårt sjuka. Var med och den sjukaste grejjer i helgen. Och det verkade som om det var det konstigaste larmet som de andra hade kommit fram till också. Lämnade mitt skift något försenad, stressade hem för att hinna få med mig allt och hasta iväg till tåget.

Söndag kväll bestod av GTH och mat. Hemmagjord pizza á la My. Det var lovely. Fick träffa lite kompisar till M&M. Sov som en baby på soffan deras. Käkade kladdkaka med grädde till frukost. Delish!

Måndag fortlöpte med sightsing i Hedemora. Fick se allt sevärt och nämnvärt. Tog lite bilder på grejjer jag inte har en aning om. Det enda jag kan identifiera är väll ifs Hönsan, en sjö med tillhörande hopptorn. Ett återkommande tema i denna minisemester. Vi gick och köpte monsterglassar på Lappen aka Centrumkiosken aka Sibylla. Hem för att lira lite mer GTH innan badet. Under badturen gjordfe jag något grymt. Jag hoppade från en höjd av 5 meter. Något som jag aldrig tidigare gjort, men jag tänkte att man lever bara en gång (efter att i princip ha bristit ut i tårar och kramphållit om räcket). Jag hoppade två gånger, och det sög lika mycket i magen bägge gångerna. Vi körde datten (tatten för dalarna), vilket jag sög på och inte hade några krafter till allas, var med en kort stund enbart. Hem för att såela Wii Tennis och laga mat. Jag och M stod och slvade vid spisen. Och va gott det blev, asgod Svampsås med Kyckling. Åt tills jag sprack i princip. Vi slängde oss i varsit hörn av soffan och jag somnade till filmen "Outlander".

Tisdag så bestämde M för att vi skulle ut och spinga. Blev en myggriksträcka av 2,5 km, lite styrketräning efter det och mer mat. Spagetti och köttfärs. Jummie! Sen var M tvungen att dra till jobbet, och då den andra M redan hade dragit blev jag själv hemma. Somnade gott på soffan till Twilight (det var typ 5:e gången jag ser den så lugn). Fick underhålla mig själv i fem timmar. Innan det blev dags för mer mat och mer sällskap. Trevligt värre. Har varit några toppendagar i Hedemora.

Har dock ett bekymmer. Det finns alldelles för mycket läskiga och "icke-godkända-för-körning"-broar där uppe. Enda nackdelen förutom de täta flockarna med mygg som svävar 30 cm bakom en, redo att hugga vid minsta antydad till att man saktar in farten och de hinner ikapp en.

Hemma till verkligenheten! Storstädning med rensning. Gött mos. Nöjd med min insats.

Applåd - Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0