Det är en folklig rättighet

Idag var det val till europaparlamentet. Jag gjorde min beskärda del, drog mitt strå till stacken, och röstade.
Tanken slog mig när jag klev in i vallokalen att det är få länder som vi har det så bra i som sverige.
Vi får rösta, och vi får rösta på vem vi vill. Det är en fantastisk rättighet som vi ska beakta och missionera om.
Någon som är med mig?

Lurade med mig min mor till IKEA också. Kände jag behövde investera i någonting. Blev lite vinglas, då alkolism är något jag är för. Ett par löste-hållare, då te också är en mänsklig rättighet. Köpte mig ett stycke förkläde, då jag älskar att baka men hatar att skita ner kläderna. Det blev även en pläd, för sommarens picknickar och en korg till badrummet för att hålla ordning och reda. Ni måtte vara berdda att hålla med om att mina inköp var värda iaf 2 vuxenpoäng?!

Tagit hand om mina sargade kropp har jag också hunnit med. Investerade i en fotfil av prima kvalitet igår. Då mina spruckna hälar har längtat efter detta under en låååååång tid. Blev filning, smörjning samt färgläggning. Men jag är värdelös att hålla mig innanför linjerna. :)

Belv långtråkigt efter att ha kollat på filmerna för andra gången. Fick lust att baka men visste inte riktigt vad. Slutresultatet blev hallonmuffins som blev delish.

Nu har jag redovisat för min dag in i minsta minut. Som någon brukar säga :)

Applåd - Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0