Massa film

De senaste dagarna har det blivit en massa film.

Damernas detektivbryå En gullig film om en tjock afrikansk kvinna som öppnar en detektivbyrå för sina pengar som hon har fått efter att ha sålt all kreatur hon ärvde efter sin far. Som sagt gullig och avkopplande.

Vi hade iaf tur med vädret igen Tyvärr inte det mest lyckade kanske. Hade sina glimtar av humor och tragedi. Mest satt jag och hade ont i magen för att Rolf Skoglunds karraktär är så jobbig och obehaglig. Bästa scenen är när de passerar fartkameran och han dunkar ner dem för att inte hamna på bild och nockar nästan totalt ut Claie Wikholms karraktär.

Rallybrudar Värsta feelgood filmen för tjejer. Lite skjabbiga scener i mellan åt. Men allt verkar verklighetstroget. Det är lite tjusningen och jag därför köper konceptet. Var roligt att de pratade franska i mellan åt. Svensk girlpowerfilm.

Knowing Jag och Mysen gick på bio. Såg en film vi inte hade hört talas om. Den innehöll Nicholas Cage och en tidsskapsel. Första delen var thriller och nervkittlande. Alldelles underbart lagom skrämande. Sen hände nått och filmen bytte karaktär och blev någon slags fatalistiska scienc fiction snutt. Galet vilka kontraster och tvära lappkast det skedde i mellan de två genrerna. Men det var värd, både i tanke och ekonomiskt.

På tal om ekonomi så strejka mitt bankkort totalt näör vi var ute. Och tjejej jag hade gett det till på Pacos kände tydligen för att göra en stor scen av det hela. Trots att Mysen erbjudit henne sitt kort istället samt att jag accepterat att det var något tekniskt strul med det. Herregud vilken störig brud. Låt oss äta ifred också. Kom ef 40 sekunder och fråga om det smka gott. FFS vi säger väll till om det inte är till belåtenhet. Ska vi betala 100 spänn för det lär hon höra oss gnälla om det inte är till belåtenhet.

Idag har jag chillat med Janet och Loffe på en filt under solen. Skönt värre. Behövde verkligen komma ut ett tag. Varit förbannat insnöad de senaste dagarna. På em har jag rännit runt i en Citroen med mina kusiner. Farit kors och tvärs över stan. Till slut kom vi fram till våran andra kusins födelsedagskalas. Hamburgare, tårta och kakor. Jag älskar kakor!

Applåd - Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0