7 svåra...

år borde det vara. Men det är bara sjunde dagen som jag jobbar/har praktik. Min hjärna börjar sega ihop.

I helgen har jag ahft äran att sätta PVK (perifier ven kateter aka infart i armen). Det är min andra i livet som jag lyckas med, känner mig därför lite nöjd med den. Har kopplat en himla massa dropp och distrubierat läkemedel till alla guds salar och patienter.

Idag var jag med på operation, en gastrik bypass. När man kopplar bort magsäcken och förlänger matstrupen till tarmarna. Coolt värre. Det var fränt att se hur det verkligen gick till och hur buken faktiskt såg ut på insidan. Har ju haft obduktion en gång, men det är ändå nervkittlande och fascinerande, ja allt på samma gång.

Borde vila lite. Movienight.

overandout

Kommentarer
Postat av: Sara

Ohh, jag vill också gå på operation! Häftigt!

När har du tid att sova och leka med mig? Sakna dig va!

2009-03-16 @ 17:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0