And I would like to thank the academy

Fredag:
Praktik från kvart i sju till fyra. Det är blandade känslor kring detta. Fått nys om att det finns undersköterskor på avdelningen som inte riktigt uppskattar oss elevers närvaro. Det är synd, för det är inte som att vi gör nått fel, som skadar patienterna dvs. Bara för att vi inte besitter samma kunskap som de gör som jobbat i 30 år betyder inte det att vi inte kan lära oss. Kärringar. Klimakteriekossor som inte fått sig nått på länge. Behövde en dos av MK efter jobbet så det blev ett spontant biobesök. Det blev "Borta bra med hemma värst", en humoristisk film med dramatiska inslag. Snyftig vid nått tillfälle och apgarv vid flera. Hem till mig för mys framför tvn med en san fransico i handen (gjord på provia mango).

Lördag:
Upp tidigt för att sätta sig i bilen och åka till Byrsta brandstation för att vara med ambulansen en dag. Det var spännande, fartfyllt och intressant. Fick vara med om två prio 1 larm under dagen. Det innebär för icke inlästa att det är bråttom. Trött och belåten och en aningen fartblind rullade jag hem till ljuva Örebro runt 17-tiden. Bjöds på mat och trevligt sällskap hemma i stugan under hela kvällen. Trött och slut somnade jag runt 22. Pensionär varning på den.

Söndag:
Morna mig från 10 till 13.30. Helt ok gjort. Soft att äta frukost i sängen och kolla på film med mys. "Mitt namn är Andréa och min favoritföda är öron". På em bar det iväg till nordösterliga breddgrader. Firade 9-års kalas hos min kusin. Stora kille. Massa fika bröd och god tårta. Åt inte av allt för att undvika sockerkoma. På nått vis hamnade jag i den ändå. Lagom trött och jäsen rullade vi hem runt 18. På vägen hemm till gamla goa örebro körde vi förbi en flock älgare. Det vimlade, de var tre stycken iaf. Jag tycker det är mäktigt att se skogens konug så nära inpå, eller det kan vara vilket vilt djur som helst och jag blir helt tagen. Förstår ni nu vilket dilemma de stackars rådjuren hamnar i som är sugna på äpplen men bara de som är på vår tomt. När det visar sin ludna kropp på våra ägor så är jag där och glor på dem. Poor them.

overandout

Kommentarer
Postat av: Sara

Bio med mig nån dag? Favorit i repris =D

2009-03-09 @ 12:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0