Hela havet stormar

Jag må vara morgonpigg, eller har lätt för att vakna till på morgnarna (när det väl gäller). Men fy bubblan va skönt det kan vara med sovmorgon. Diggar det hårt, att få lika och morna sig. Speciellt när jag har någon att morna mig med. Inte för att det är jobbigt att sova själv i 120 säng eller för att jag är någon som byter karl varje natt, utan för att det är mysigt med just DIG.

Var en sväng på ung företags mässa på conventum arena idag, min bror höll i en monter. Blir lite imponerad att han är så företagsam. Eller det är klart, när det finns möjlighet till att tjäna pengar då är han där. Min lillasyster såg till att jag fick mat i magen innan jag gick till jobbet. Gyllene svanen FTW!

Jobb, eller praktik heter det ju. Seminarium idag, blandade känslor och tankar. Det bjöds på godis, vilket är positivt mitt i röran. Vi behandlade ämnet omvårdnadsjournaler och planer. Det är ett ämne som är viktigt och som är centralt i arbetet som sjuksköterska. Tyvärr är jag emot att de avhandlar minst 7,5 HP. Nu är inte jag rektor eller programutformare så det är inte upp till mig, utan jag är stundet och det hör till att vara kritisk och lat.

Praktiken i övrigt flöt på bra, hamnade mitt i ett kaos av patienter som ingen igentligen visste vart de låg. Ingen verkade ha koll på läget heller när det kom till kritan. Som vanligt var jag ensam, inte på hela avdelningen utan som elev under passet. Alla andra elever verkar ha synkade scheman. Tråkigt men samtidigt ger det mig en möjlighet att utveckal. Det är skönt att ha någon i min nivå (annan elev) att bolla ideerna med , men samtidigt skönt att ha egen tid med kvarlevande sjuksköterskor.

Det är inte lätt att varva ner när jag kommer hem efter kl 22 på kvällen. Tar tid och det är något som jag inte har när jag börjar kvart i sju i morgon. Känner att jag har en lång dag framför mig. Del praktik i 8 timmar som följs av dyngspass på ambulansen till torsdag em. Kommer nog sova gott på torsdag kväll. Vilket jag heller egentligen inte kan göra eftersom jag behöver plugga. Det känns som ett onödigt ont att ha den här omtentan över mig. Men vad ska jag göra. Inget jag kan rå för. Tycker inte att vetenskaplig metod är kul eller givande på nått sätt. Får väll ta och göra en personlig omställning i frågan och klara mig igenom det här. Örk int mä mera tänta.

overandout


Kommentarer
Postat av: klantis

om nån klarar det så e det d min vän! håller tummarna för omtentan!

2009-03-11 @ 09:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0