Och så gick en dag i våra liv och kom aldrig åter

Vaknade upp på det trevliga viset i morse. Snabb frukost och puttsnign av det yttre. Inte för att det behövs någon djupare fixning utav det, alltid strålande resultat. Ute var det mer än trevligt, efterlängtat med sol och värme. Fick lite känningar i benen och inte den proppliknande känslan. Utan mer åt hur kossorna känner sig när de släpps ut på grönbete för första gången efter vintern. Skulle hela vägen genom staden för att titta på en lägenhet.

Den var toppen, kunder verkligen se mig bo i den inom en snar framtid. Slog till efter att ha fått rundturen på de stora 42 kvadraten. Tvättstuga och vindsförråd, vad mer kan jag begära? 1 maj blir det visst för mig att flytta. Woho. Det känns bra att det rodnade upp sig efter allt trassel. Så typiskt mig att drabbas av det. Att nått aldrig kan få funka.

Hem för att mysa runt lite innan vi skulle på kalas. Gammelmormor fyller 90 idag. Det känndes extra starkt att sjunga "ja visst ska hon leva uti hundrade år". Det bjöds på smörgåstårta och toscabitar. Dragspelsmusik och piano. Ritkgit trevligt. Släkten var där. Typ. Det är lite rörigt att hålla reda på vem som är vem efter alla år. De förändras så mycket och byter skal på sina personligheter. Kände att jag inte var så social, men jag mådde inge vidare.

Totalsomnade när jag kom hem, sov i någon timme eller så. Skönt att få görat, men lite onödigt nära kvällen. Men dock fortfarande inte bra, hängig. Lite feber hade jag också. Får se hur det står till med mig i morgon. Är ju sista veckan på praktiken och det är mycket som ska avslutas. Smärtuppgifter och slutvärderingar.

Har mumsat pizza med lillsyrran på kvällen, gott värre. Skulle ha åkt och tränat, men eftersom knoppen sa ifrån och jag somna blev det inget sånt. Får ta igen det en annan dag. Det finns ju många andra dagar på veckan att välja på, får ta någon utav dem.

overandout


Kommentarer
Postat av: Sara

Smärtuppgift, vilken smärtuppgift?

2009-03-19 @ 11:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0