Praktik

Blir lätt bitter när saker inte går som jag har tänkt mig. Motgångar är inget jag tar bra. Började ärligt talat nästan grina inombords idag för att jag misslyckades med en PVK, två gånger. Jag har kanske för höga krav på mig själv, vill vara bäst. Måste kanske ta mig en funderare och samla ihop mig.

Var på ambulansen under kvällen på informationsmöte inför sommaren. Vi bjöds på smörgåstårta, vichy vatten eller lättöl Sofiero. Mums mums mums. Fick en redi lönehöjning, utan att ens ha börjat jobba. 17.900 blev det visst. Woho. Kaching. Bingo. Inte tråkigt. Känns välbehövligt. Och det är klart att dessa kronor kommer gå åt. Finns alltid hål att stoppa de i.

Imorgon är det praktik igen. Påt igen bara. Inte mycket att tveka på.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0