SNÖ

Denna vita tröga massa som singlar ner från himlen och bekläder vårat avlånga land i vit skrud har åter igen kommit till lilla örebro. Gator och gårdar har bytt färg och form. Det är inte lika trevligt ute, inte som det var för några dagar sen, då solen sken och marken låg bar och torr. Inte för att det är något fel på snön, bara att det räcker för den här säsongen.

Var ledig idag. På nått vis önskar jag att varje morgon ska vara sån, att jag kan gå upp när jag känner för det och att dagen flyter på i gött tempo därefter. Gjorde rent hus åt mina bebisar idag, eftersom de är sånna råttor. Det är kul att se att de blir lika chokade varje gång det blir rent och snyggt i deras bur.

Lunch på Pitchers med MK. Jag åt sallad med sallad. Grekisk sallad, fetaost i mitt hjärta. Rumla runt i snön på stan med Janet och Loffe. Sprang runt på bolaget och leta efter den flaska som innehöll mest procent. Valuta för pengarna heter det. Eller så var det ju inte riktigt det gick till, var väll mer leta efter trivseldrick till i morgon.

Bar soffor och kuddar på eftermiddagen. Gluffsa i mig Max mat med Janet. Hem till henne och löka i soffan, gluffsa mer och kolla på Let's dance. Pensionärsvarning. Hemma ve för att kolla på inspelade så ska det låta med mor och far. Dubbel pensionärsvarning på den.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0