Vemodigt

Det är med blandade känslor i stegen som jag lämnar hissarna på  USÖ avd 39 för sista gången (på ett tag). Har träffat många underbara, härliga och intressanta människor. Men även en del rötägg rent utsagt. En del har jags tällt mig frågan ifall de verkligen har tänkt över sitt karriär val, att jobba med människor. Tyvärr har jag träffat de som saknar empati och förståelse. Jag saknar väll kanske förståelse jag med för dem (rötäggen), men aldrig för patienterna. Och hur kan en person tro att hon är en lämpad människokännare när hon säger att en patient är dum i huvudet (hade hade psykiska problem sen barndommen)?! Blir så arg på sånna personer som sätter sig över andra och som inte har fattat att vi är på samma jord tillsammans och att vi måste hjälpas åt för alla har brister. Morr.

Ser fram emot lite tjejmys hemma. S och L med C kommer hit. Syster yster och hennes kompis skulle nog hålla sig hemma med.

overandout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0