En mässa rikare

Då har jag avverkat årets öl och whiskey mässa. Det var intressant. Han prova några sorter:



Närkebryggeriets Slättöl
Detta är då varken en lättöl eller ljus öl. Den är dock ljus och väldigt lättdrucken. Skulle behövas en ost eller nått smarrigt tilltug. Måste vara apgod till en bit grillat kött på sommaren. Mumma vill jag säga. Nackdelen var att det hängde en massa dryga (läs redan dragna på arslet) gubbar runt tapparna. Var svårt att komma till och föra ett samtal med kvinnan bakom disken.
Betyg: 4 tappar av 5



Varm öl med vispgrädde

Skräckblandad förtjusning. Det var många som samlades runt disken med sina små shotglas. Som innehöll varm öl, ja varm öl, det kan uppfattas som lite obscent. Som grädden på moset, var just grädde. Denna kombo lämnade ett stort frågetecken och viss skepsis i ansiktena på alla vågade förstagångsprövare. När alla förde den lilla plastmuggen mot läpparna sken ett ljus upp i deras ansikten. Det som mötte dem var en irish coffe liknande smak. Eller Hot Shot, för er som kommer ihåg shoten med Galliano kaffe och grädde.
Betyg: 5 gräddklickar av 5



Svensktillverkade whiskeyn Macmyra
Jag är ingen whiskeydrickare. Och blev inte frälst av denna närproducerade produkt. Man blir lite, strirrig-självupptagen-egocentrisk.
Betyg: 1 trätunna av 5



Mina fötter värker efter att ha fått i kosntant lutning under hela kvällen. Det milda vädret var skönt, men lite snöfall hade varit perfekt. Mor och far hängde med hem på lite the och smörgås. Trötta och tagna rullade de hemmåt. Nu är jag alena med Transformers... Do I need too say more?

Applåd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0