Måndagssjukan

Ibland ter sig inte livet som jag hade förväntat mig. Det enda som består en är att måndagen återkommer, vecka efter vecka. Oundvikligen så blir det måndag igen. Om och om igen. Nu är det här ialla fall. Och det är inte mycket jag kan göra åt det.

Försov mig som vanligt, det är den senaste trenden. Jag kan inte rå för det. Och skäms för det, det gör jag verkligen. Dock är det inget jag kan göra, det är som tredagarsfeber. Den kommer som väntat och går kort där efter. Eller nått i den stilen, inte meningen att vara så djup. Förstod nog inte symboliken i det där själv ens.

Det är pinsmat när vi ska genomföra grupparbeten. Tur att plupp såg till att vi var hemma hos mig. Då behövde jag inte piffa mig så mycket innan. Bara att stiga upp och sätta mig vid matbordet, mycket lämpligt för en tidsoptimist som mig. Plupp ringde till och med för att kolla så jag var vaken. Gullig är hon.

Min energi var obefintlig idag med. Tyvärr. Hade hoppats på ett mirakel. Något som inte nu infann sig. En annan dag kanske. Försökte peppa mig själv med lite träning. Blev en sväng till svettfabriken, för att köra step. Det var rörigt och många kombinationer att tänka på. Inget som min lilla blondinhjärna fixade!

Nä. Sova kanske! Saknar honom. Det gör jag. Verkligen!

Applåd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0