Helgen som vi alla väntat på

Blev klar och färdig med hemtentamen på torsdag kväll, parallellt som jag myste med bebis. Det finns nog inget mysigare än att ha en bebis på magen och känna deras babydoft. Satt resten av kvällen och mös i soffan med mannen min ;)

Fredag morgon började tidigt. Det bar iväg mot Sälen. Karl skulle ju på intervju för att få bli liftövervakare under vinterhalvåret. Så upp, 1 ½ h intervju och sen hem igen. Trött och tagen av hela resan. Har lyssnat en hel del på radio idag och det som berörts mest är inte att massor av människor har dött i indonesien. Utan att en 10-åring har blivit våldtagen under sin lunchrast, i lindköping. Det är förskräckligt. Förstå vilken debut på sexlivet, vuxenlivet och skolan. Jag skulle må så dåligt som förälder och känna mig otillräcklig. Fy sånt ska inte få hända om ni frågar mig. Det ska vara frid och fröjd och gröna skogar.

Janet och jag var och lira biljard, och det blir tok som vanligt. Båda var trötta. Hon efter att ha jobbat sen 5 i morse och jag efter att ha kört 60 mil i sträck, i princip. Så vi körde två matcher och sen gav vi upp. Hon säger att jag vann, men jag har för mig att om jag gör fel vinner hon och om hon gör rätt vinner hon. Så det borde vara så att hon vann. Det är många vinster på varandra. Hahaha. Snälla Åke!

Nu ska jag ialla fall krypa ner i soffan och mysa med godis, cola och jason bourne.

Applåd - Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0