Jag är inte arg jag sitter i lotus-ställning

Jag är i ett pararbete tillsammans med en annan tidsoptimis, tror ni att det är bra? Det som är positivt med det är att ingen av oss behöver vänta på den andra, utan vi är synkade i vår opunktlighet. Negativt kan ju vara att det lite längre tid för oss att få någonting gjort då. Att den ena av oss har bil och kan hämta den andra förenklar ytterligare att vi kommer samtidigt till något. Skönt är det att jag aldrig behöver komma inglidande på en föreläsning själv, utan hon är allt där samtidigt som mig! Tack till Plupp för skjussen idag!

Köpte mig en möbel från Ingvars företag igår (benämns IKEA i folkmun). Han är en Gud bland företagare, vart hade jag varit om det inte hade varit för att lilla Ingvars startat sitt företag i Emmaboda för massa herrans år sen? Senaste i raden är ytterligare en byrå ur MALM serien. Denna är dock endast två lådor hör och har två breda lådor på varandra och två små på varandra. Den ser ut som hälften av de byråer jag redan äger samt det lilla nattduksbordet i MALM. Allt i snyggt Ekfaner. Jag erkänner för Er och för M att jag drabbats av MALMsjukan!

Handledningen idag på eftermiddagen gick som jag hade väntat mig och samtidigt inte. Vi båda var beredda på att det skulle kunna komma kritik. Och då jag är sämst på att ta emot kritik förberedda jag mig genom att sågav årt egna arbete. Problem kom dock då det var vår tur, och handledare J ännu en gång säger : "Jag förstår inte vad ni vill". Det var som om taket rasande in ovanpå mig. Och vi som trodde vi äntligen hade fått det rätt. Mitt i allt medlande och försök till förståelse, så sitter handledare J och bara säger samma saker fast med andra ord om vårt syfte, i förslag till hjälp. Det är tröttsamt när andra människor inte verkar fatta, eller ännu värre inte vill fatta.

Nu sitter jag här. Och som vanligt när jag ska plugga sker tusen andra grejjer på samma gång. Det kokas fiskbullar på spisen, Spotify går varm, järnkoll på Facebook samt uppdatering av bloggen. Uppe på toppen av allt detta försöker jag sitta och söka om med nya ord i Medline, en databas med omvårdnadsartiklar. Orkar inte med det här. Nog för att det är mycket jobb, men kan vi inte bara bli klara snart?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0