Kilemanjaro 7000 meter

Jag gjrode det igår, det var awsome.
Jobbade extra på pappas jobb, stod med händerna i byxfickerna mestadels.
förutom när jag hamnade framför grillen, det behövdes ingen extra värme igår, om vi säger så.
Det var veckans finaste dag känndes det som, samt stå och grille en 200 grillspett :P

Men det var inte det som var grejjen. Jag åkte krankorg.
45 meter rätt upp i luften.
Nu känner jag att jag kommit så långt i min höghöjds träning att jag inte räds momentet
Jag tordes klättra i korgen med vetskap om att den skulle upp.
Det blev dock jobbigare när den börjades hissas upp. Efter 10 meter blev det jobbigt.
Tankarna börja fara och knäna började skaka, andningen blev tätare.
Jag stod och hyperventilerade ochs vor.
Min pappa har fått för sig att det är hissar jag är rädd för.
Men det är höjder, rena skära höjder.
När vi sen var uppe på 45 meter blickade jag stelt över axeln, utan att släppa räcket som blivit min nya kompis.
Jag lyckades väll slappna av till slut och titta mig omkring avslappnat.
Då är det bara sereualistiskt.
Jag slappnar av och tåranra kommer. Så typiskt mig!

Men jag gjrode det. Nöjd nere på marken tre minuter senare, en upplevelse rikare!

Applåd

Kommentarer
Postat av: My

Så fruktansvärt stolt över dig! Bra jobbat!

2009-10-28 @ 16:45:02
Postat av: thea

vart gjorde du det? :) good girl anyway.

2009-10-28 @ 18:42:15
Postat av: ivve

åhh vilket framsteg! för tjejen som inte vågade gå upp för trappan i forumhuset :)

2009-10-29 @ 17:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0