Spontanhelg

Fredag kväll gick åt till att jobba extra på Gläntan. Inget fel men det är inte vad jag vill i framtiden, tror jag i alla fall. Hoppas att alla tanter och farbröder mår bra, ni är för fina :)
Hem till ett desperat frösök att mysa, blev pasta och mozarella och överblivna lufttorkade skinkbitar. Mumma för en hungrig mage. Det värsta med mat är att det blir disk. Orkar inte disk, erkänner det öppenhjärtligt att det finns roligare saker än just det.
Däckade som en klubbad sälunge på öppen gata innan midnatt. Jag var sjukt trött, kunde ju ha att göra med att jag masade mig upp svina tidigt i ottan för att jaga älg. Och inte en enda älg såg vi. En råbock och två tjädertuppar. Jag kunde ju tycka ett förvirrat vildsvin åtminstonde kunde ha masat sig fram från sitt gömsle under någon gran.
Lördag blev stora promenad dagen, jag och min hälf begav oss på maraton promenad, Var ute i tre timmar och lite till och gick. Jag var dock lika trotsig som en 6-åring. Trodde nästan MK skulle lämna mig vid Gustavsvik för gott. Det var dåligt uppförande ifrån fröken Lord jag medger det. Blev en aning tamare när vi gjorde pitstop på McDonalds för lite cheesburgare. Kan väll sammanfatta det med att benen fick sig en genomkörare. Hade gärna velat ligga kvar med MK på soffan ett tag till, men jag skulle få åka på tjejkväll.
I fullpackad bil begav vi oss till Striberg norr om Nora eller iaf i närheten. Vi gjorde tacos och åt en massa onyttigt. I Love Godis! Det bjöds på skönsång i form av singstar, dock fusk när en är på god väg att bli professionell operasångerska och en anna är med i kör. Vad hade vi övriga att komma med? Ägaren till spelade kickade dock ass, kan det ligga några timmars träning bakom den bedriften? Runt 2 rullade vi hemmåt, Det var kallt och vi var trötta. Bums i säng. Förhoppningsvis var det mellan 3 och 4 som jag somnade in.
På Söndagen ringde min kusin och väkte mig, hon kände ett behov av att umgås med mig. Vi 12 kom hon över och då började vi med rulltårtsskapandet. Det blev orginalrulltårta med jordgubbssylt och så blev det en chokladvariant med nutella och banan. Då det var MK som stod för chokladrulltårtan blev det inte som det var tänkt kanske. Bara för att det står att kocken ska vispa ägg och sover pösigt behöver inte det betyda att man göra det. Huvudsaken är att allt är i bunken innan du börjar vispa, så att du inte glömmer någonting viktigt. Var en lustig syn. Gott blev det iaf. Trots divers vägar dit.
Det blev lite film och mys på kvällen, då det inte gick någonting bra alls på TV. Har målat lite, så nu är 1/3 målat av rummet. Känner mig nöjd och hoppas bli klar med det innan onsdag. Då MK och jag inte kommer ses har jag väll en massa luckor att fylla nu. Någon som är på?

Applåd - Tack!


Kommentarer
Postat av: "MK"

Vore ju kul om man kunde refereras som "pojkvän", "gubben min" "mannen" eller liknande. Vi har ju bara haft sex och betett oss som ett par i några månader nu.

2009-10-19 @ 20:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0