Dag tre av barnarbete

Om jag inte skulle veta bättre skulle jag gissa att lärarna i vår kurs sitter och skrattar runt kaffeborden på universitet, just i detta nu. Ännu roligare än det väll för dem av dessa som är belevda med Facebook att se hysterin som utbrytit bland våra klasskamrater. Panik, stress och självmordstankar cirkulerar vid bara blotta tanken på hemtentamen. Pressen på oss är ett faktum!

Det lustiga är att jag känner mig nöjd hitintills. Det fattas väll bara att hela skiten får nedslag vid rättningen och jag får gå om grundskolan som straff, men det är ju ett senare bekymmer. Har 1500 ord kvar att klämma ur mig innan måndag, så det känns helt ok. Nästintill överenskomligt..

Jag gläds med er som ser ljuset i tunnel och hoppas att ni som inte gör det än inte ger upp. Vi ska bli sjuksköterskor, for crying out loud, detta är bara ett litet fartgupp på vägen.

Ikväll är det Greys Anatomy och True Blood, och det är lill-lördag en strålande ursäkt att dricka alkohol!

Applåd - Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0