Uno dois trois quatro

Helgen blev galen.
Började i fredags med 1års mys på Mejramvägen. Efter partajoch paketöppning bar det av till Odensbacken.
Blev uppplockad i de centrala delarna av M och sen bar det av mot sommarstugan.
Väl framme i mörkret är vi tydligen först, eller?
Det står en fulllastad bil med bråte på parkeringen men det är helt mörkt runt omkring och ingen människa varken hörs eller syns. Och när vi är som mest spända och kissnödiga prassalr det i buskarna.
När M kusin kommer lungnar hos oss med att säga att det är en kompis till henne som kom tidigare och skulle rasta sina hundar. Problemet var bara att det var ett bra tag sen de hade haft kontakt. Så vi säger att hon kan ju ha gått vilse, och täckningen på mobiler är inte tipp topp där ute. Kusinen får tag i kompisen som då visar sig vara vilse på andra sidan skogen, och har passerat ett läskigt hus med ohälsosamt mycket statyer på tomten.
Vi formaterar ett rescuemission och hoppar alla in i Ms bil och rullar iväg. Efter cirka 5 kilometer eller nått, i mörket, dör bilen. Misstänkt sopppatorsk! Det gör alltså att rescuemission blev en flopp, men vi hittar den försvunna kompisen och sedan bär det av till fot. Bara för att få passera statytomten i mörket :)
Runt 23 fick vi nått i oss, gott gott. Somna som en stock sen.
När vi vakna så bjöds det på champangefrukost och räksmörgås. Det var awsome kasn jag berätta.
Lovade mig själv då att varje lördag är champangefrukost.dag :)
I övrigt var det stoj och partaj med lekar och mitt lag vann. Inte för att det var någon nyhet. Vi var så sammansvettsade :) Inte för att jag kände någon, men ni förstår hur det kan vara.
Söndag var bakisdag med stort B. Långsamma rörelser och tunga huvuden, kunde det ha varit. Men vi skulle ju städa domänerna. Jag anmälde mig till diskning. Och efter 45 minuter var det inte mycket kvar av mina händer. Extremt upplösta, och det fanns fortfarande disk kvar då. Illa!
Och Nej jag pratar inte i sömnen :P

 

Applåd - Tack!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är så jävla på champangefrukost lördagar... eller fredagar, vi har inte så många lektioner då! Trevligt att ni hade trevligt i alla fall, och att ni inte blev mördade i skoken!

2009-09-08 @ 14:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0