Boom boom boom

Det kommer massor med snö så här års. Men vad jag inte fattar är varför alla blir så förvånade? Vi har väll bott i Sverige hela tiden, ett land som ligger på en nordlig breddgrad och där kyla inte är något konstigt väderfenomen utan vardag?! Ändå blir det sånn hysteri. Är det bara för att folk har gått och tjatat om växthuseffekten? Snäll peka på det land som fått det varmare så kan ju alla bitttra "ikke-snö-älskande" människor flytta dit en gång för alla. Jag trivs med snö. Jag älskar snön. När jag var mindre så tyckte jag det var bästa årstiden, dels för jag var så blek och såg det som ett ypperligt tillfälle för kamoflage men också för att jag fyllde i den månaden.

Alla tjatade ju hela tiden om sommaren och att man kunde äta jordgubbstårta på sin födelsedag. Hatar jordgubbar. Eller nej det gör jag väll inte, men det är så överskattat att äta det på sin födelsedag. Av alla maträtter och desserter som finns så har människor sån brist på fantasi att de bestämt måste äta de förbannade röda jordgubbarna på sin högtidsdag. Pinsamt juhe. När det finns Pavlova, pannacotta, och massa andra härliga krämiga söta rätter.

Om en vecka är det julafton. Tyvärr så känner jag ingen julkänsla. Har för mig att jag inte gjorde det förra året heller. Men det är ju alltid trevligt att ses och äta god mat och skoja och skratta. Det brukar ju kunna bli en hel del sånt när släkten kommer ihop sig. Ett gäng med samma torra humor och ironiska undertoner. Kan bara tänka mig hur det måste se ut för någon utomstående att hamna i detta sällskap jag kallar min släkt. Huah!

Var ju dagen till ära ledig, vilket är en fantastisk lyx. Vet dock inte vad jag ska göra med tiden. Har slängt i två maskiner så jag ska väll ta och hänga dem. Har diskat och dolat. Kanske skulle baka julgodis. Eller gå upp på stan och hänga. Vore ju trevligt! Får se vad dagen har i sitt sköte, hon är ju trots allt 14, så ska det hända nått får det väll hända snart!

Cous-cous

(Lite balkantongångar bjuds det på idag)

Slobodan Salijevic – Kalasnjikov

Kommentarer
Postat av: Pappan

Väll = väl ej = well

alltså bara ett l i väl.

Annars underbar läsning, du är rolig du.../Pappa

2010-12-20 @ 18:33:13
Postat av: ok/pappa eller inte

Kul att han använder Well...

2010-12-21 @ 09:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0