Direction sky

Skulle kunna säga grattis och god jul andrea ifrån andréa. För det var vad som hände igår. Investerade i en ny FM radio och Mp3spelare till köket. Samt så köpte jag en helt ny soffa på IKEA. Hade ju trots allt arbetat ihop kvalpengar och så hade jag sålt de gamla sofforna. Det var skönt, för gamla soffor innebär gamla minnen. Nu finns de inte längre och kvar står jag och får börja om på nytt med min nya soffa. Sitter dock som på nålar och funderar på hur vi egentligen ska få in den på måndag när den kommer. Det är ju också ett gissel, måste befinna mig hemma mellan 17-21 bara för att budet kommer komma någon gång under den tiden. Det är ju störtlöjligt. Kan de inte ringa när de är på väg. Så man iaf kan få röra sig utanför bostaden, blir ju som att man är satt i husarrest. Planen var ju igår att vi skulle handla julklappar, jag och M. Det är ju halvsant iaf. Hon hade redan köpt några och kompletterade med några och har några kvar. Jag å andra sidan har bara köpt till mina småsyskon. Vilket ifs är en bedrift i sig. Kvarstår gör äldstemänniskorna hemmave.

Utöver soffan så hände en annan roliga grej. Passerade telefonbutiken på Krämaren i jakt på ett ATG ombund åt My för att hämta ut sin biljett. Då blev jag haffad av en telefonförsäljare. Och efter att ha spenderat en halvtimme där käftandes fram och tillbaka, han var väldigt rolig om än lite trög, så gick jag därifrån med en ny telefon och ett snabbare internet. Det enda som hände var att jag får betala 20 kronor mer i månaden och att jag sålde min själ till Djävulen, nej jag menar telenor i ytterligare 2 år. Det är ju sinnesjukt hur lätt han fick mig. Inte ens M försök att ta mig därifrån lyckades. Utan där stod vi bägge. Hon har ju dock nyss köpt en ny så hon var inte lika lättlurad. Min var ju ändå några månader och jag är inte helt nöjd med den.

Sen kom N och fick massage. Eller köpte massage, eller vad man nu ska kalla det när en man betalar för att en kvinna ger utav sin kropp till honom för betalning. haha. Han lyckades dessutom lura med mig till Max. Vill bara tillägga att det är både skitlångt och svinkallt att gå till Max i Converse. Nu vet jag för att jag har provat. Men va gott det var, bara chili cheesen var värd det. Fick fortsätta mina nattliga äventyr bort till Gvik för att hämta min strandsatta cykel. Och när någonstans i krokarna bestämde sig himlen för att öppna sig och släppa ner massa svinkallt fluffigt dun. Det var väldigt romantiskt och helt ok under andra omständigheter. Men sittandes på en cykel på andra sidan stan var det inget drömläge jag hamna i. Konstaterade dock snabbt att det inte var så många ute och att chansen/risken att bli våldtagen när det är -16 ute är lika liten som penis på förövaren i fråga. I snudd på obefintlig. Jag ska nog röra mig mer ute sent på kvällarna när det är kallt. Bara för att jag kan och att för att jag endast då kan känna mig fri i Örebro.

Hm, funderar på om jag skulle försöka få i mig nått innan jag börjar jobba. Är ju trots allt lite snällare med mat i kroppen. Undra sa flundra vad jag har hemma?

My dream is to fly over the rainbow so high.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0