Jag fick en känsla, jag börja pensla

Jobbat hela helgen. Ifall ni på stadens gator, torg och klubbar har undrat?!
I lördags så fick jag mina arbetskamrater att avnjuta Melodikrysset tillsammans med mig. Det var högst uppskattat ifrån min sida och en tradition jag tycker vi ska fortsätta med. Bäst då var öppningslåten. Det som efterfrågades var en geografisk plats. M uppbrister, men det är ju "jokkmokks-jocke" vart vare han var ifrån då?
Varpå fnitter och apskratt utbrister. Om det inte vore för det mörka skägget skulle jag tro att han är blond.

Senare på kvällen så befann jag mig hemma hos mina föräldrar och käka tacos. Mumsigt värre, smekte i oss saffransbullar också. Gissa vem som tog två? Ha, det var jag ifall ni inte förstod det. Hur som haver var ju någon tvungen att komma sist i Besserwizzer. Inte för att jag är smart men någon gång kan det väll gå dåligt också :P Vidare begav jag mig till S och M för att dricka vin. Där fick jag provsmaka åraglöggen med Saffran. Ja den var spännande som någon har lärt mig att uttrycka mig om saker som kanske inte var det godaste jag hade smakat. Frammåt småtimmarna rumlade det in folk på efterfest. Och vi fortsatte lyssna på musik och skråla. Då mitt i allt stök och garv så blev jag uppraggad av en tjej. Notera gärna nu i marginalen att jag förmodligen är det mest hetrosexuella bland mina kompisar. Sen att jag ibland kanske ser ut som en flata, det är ju en annan sak. Men tydligen så har jag chans på andra spelplanen också. Good to know!

Nu känner jag mig helt utarbetad. Men samtidigt känner jag mig väldigt lugn på insidan. Känns som om jag hamnat i någon form av inre balans för första gången på länge. Det är gött. Tryggt. Stark.

Vem är på på Music Quiz den 22/12 då?

Ja, jag rimmar på från undergroundnivå


Kommentarer
Postat av: Katla

Jag är på. T och P*2 också. Herr B är plus one.

Plupp och ägget? å så du. Där är ca 9. Boka för 10 så gör vi två lag.

2010-12-07 @ 10:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0