När du äter....

Dagen började ju fantastiskt bra idag. Badhairday mössa my ass. Mitt hår stod åt alla håll och vrår när jag steg ur sängen. Inte för att det fanns någon tid att vara frustrerad eller att egentligen göra något åt det, slängde jag i massa gojs och tryckte dit ett gäng hårnålar. Resultatet blev väll inte top tio, men jag får väll vara glad så länge jag har hår. Lätt stressad över tidsbristen rusade jag in på jobbet. Konstatera att på västfronten intet nytt. Kändes som om jag knappt han träffa patienterna idag. Det är jobbiga dagar då jag känner mig låst vid datorn, och inte får möjlighet att ta mig tid att prata och lyssna på dem. Dem som jag faktiskt finns där för. Dem som jag tagit detta kopiösa studielån för.

Fantastiskt hur jag kan lura mig själv förr, att jag hade pengar. Det var ju inte mina pengar. Det var ju CSNs pengar. Och vilken dag som helst kommer det komma ett mail om att de vill ha tillbaka dem. Störtlöjligt juhe.

Och till råge på hela denna fantastiska dag så när jag kom ut ifrån jobbet upptäckte jag att någon stulit min kedja till cykeln. Tack så himla mycket. Precis vad jag behövde. Jippie!

Fick låna A's dogs igår. Det var en upplevelse. Har inte gått med bägge på promenad förut. Ett himla trasslande fram och tillbaka med koppel och hundar och kroppsdelar. Loot stack för mig också. Var borta några minuter bara, men jag han tänka en massa hemska saker under den tiden. Det var sjukt obehaligt. Jäkla jaktinstinkt i hunden där. A bjöd på stuvade makaroner som jag nog är beredd att säga är min favorit. Det är helt schwiningt gott. Vi käkade. Kolla film och skrattade. Haha. Hollywoodfruar är ett program jag inte ser på ofta. Men nog fn tar Maria Montazami priset "Henner vatten gick sönder", "åh en glas kall god öl". Hur tänkt kvinnan licksom?!

Nej jag tror minsann att mina glassrester ropar på mig!

....Jobbar du


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0