Hindersmässan

Då var denna uppståndelse över för i år. Hindersmässan har gått av stapeln. Det snöade mer är önskat under dagen jag besökte denna marken. Jag inhandlade, det blev småburkar med honung samt marknadfudge; päronkonjak, whiskey och hallon. Mumma i kistan och bra för tänderna. Tror jag :)

Mer snö har det kommit. Som tur var så bemödade sig kommunen att ploga min väg i torsdags. Det var ju bara två-tre veckor sen sist. Ingen hitt att ta sig fram i modden son varit. Rent och platt ska det va! Åter till att det är plogat. Nu är faran på marken eliminerad. Dock kvarstår hoten i från taken. Precis utanför ytterdörren så hänger norra Örebros farligaste istappar, men de får tydligen hänga kvar där. Ingen som bryr sig om vår överlevnad? Ingår inte det i hyran kanske?

Jag var varit duktig idag. Var en utav 12 elever på föreläsningen, vi är normalt runt 100. Han prata med några trevliga efter åt med. Det är nice med lite bonding i klassen! Efter det bar det hem för att hämta upp mannen. Iväg i all hast till IKEA för att shoppa säng. ÄNTLIGEN! Dock är det ju inte bara att köpa en säng. Utan det ska provliggas och funderas. Hämtas och köras runt, baxas upp för tre våningar och packas upp. Vilken syn vi msåte ha varit. Men nu är det gjort och så står den där. Väl hemma hos mig i min enkla boning blev det till att städa. Har gnot och dammat det mesta i min lägenhet. Nu har jag gjort mig förtjänt av ett glas vitt och lite mys i soffan. Snart kommer mannen hem <3

Applåd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0