Vilse i pannkakan

Har hunnit vara nere i södra landsdelarna och härjat. Besökte Borås och allt vad det innebar. Tur att L bor i Borås sen några veckor tillbaka så vi fick bo hos honom. Och med vi menar jag så klart min vapendragare i allt, mannen. Sent om sänder kom vi fram i onsdags, försökte hitta någonstans att äta kl 22 på kvällen. Det gick mer än bra. Hittade en krog som hade öppet, serverade plankstek till kanonpris och hade LCD skärmar vart man än vände huvudet. Perfekt.
Ett heldagsbesök, i närmaste mån, blev det på Borås djurpark. Ett häng som jag starkt kan rekommendera till er. Det var mysigt. Visserligen tror jag inte att det går att ha så tur med vädret som vi hade. Det var strålande sol med några lätta vindpustar imellanåt. Roligast för dagen, förutom elefantmamman som tiggde gräs, var familjen som lyckades kollidera med elstängslet två ggr. Tihi.
Efter en het dag på savannen kylde vi ner oss i någon närbelaggd sjö. Och kallt var just ordet för det. Mina ben domnade, men i skulle jag. Skönast var nog att få ligga på filten och värma upp sitt skära skinn igen.
Ett halvhjärtat försök att ta sig till Ullared ledde till att vi hamnade mitt ute i skogen, med bensinlampan lysandes, lågt batteri på GPSen samt ingen aning om vart vi var. Det var nervkittlande minst sagt.
Borta bra men hemma bäst. Resan hem var ett kapitel för sig. Missade svänga av vägen så det blev vilse i pannkakan ggr 2. Ingen aning om var jag och Markus befann oss, typ. Hittade som tur var ut ur Sveriges myller av landsvägar. Kan säga att hjärtat slog ett dubbelslag när vi skymtade Marieberg Gallerian.
Har spenderat kvällen med god mat, finsk bastu, trevligt sällskap och rolig film. Det var perfekt, med eller utan huvudvärken ;) Det komer fler chanser att göra SATIN osäkert.

If not in this life, then never


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0