Found my brain in a brown paperbag inside my head

Måndag var movienight. Jag och Sergant P hade taggat inför Harry Potter och Dödsrelikerna del 1. Vi är så rutinerade så vi hade med oss Ben&Jerrys glass in (Half-baked,off course). Sen att Ps glass tog slut schwinigt fort kan ju inte hon rå för. Efter filmen, som förövrigt var sjukt bra och hade den där rätta mogna Harry Potter känslan som jag gillar, tog vi oss en drink på O'learys. Ni kan ju tänka er. Mig i strumpbyxor och kort kjol och P i jeans och kammokläder. Jag surplade på en Heinken och hon på en Cosmopolitan. Och hur lebbiga såg vi ut? Om det inte hade varit för att jag känner oss, förtjusande människor för övrigt, så skulle jag sattsat 100 spänn på't.

Tisdag var myskväll. Rörde mig söderut och polade med M. Vi gjorde kladdkaka och dreglade ikapp till House. Han är så jävla bra. Eller sa jag dreglade, menade ju såklart garvade. Med undantag för när Chase tar av sig tröjan, då kanske vi dreglade lite. Hihi. Det är så nice att världens bästa diagnostiker är tillbaka i sitt rätta element. Nu mår han bra, och när han mår bra mår jag bra.

Onsdag spenderades i typ 12 timmar på jobbet. Först jobba dag och sitta i möte. Det är nyttigt med möten men inte när man haft minimalt att göra på dagen och sen får sätta sig på en obekväm stol och göra ingenting. Det är inte så fett nice. Valdes iallafall till skyddsombund och vårdförbundet representant på min avdelning. Får se hur jag axlar det ansvaret nu när de två andra är hemma och föder barn och gosar med sina bebisar. Kul för dem för övrigt. Och det verkar vara lite utav en epidemi på avd 39. Var och varannan är ju lite småtjock och då inte efter för många kakor utan efter att ha de har gosat med en pojke. Kul för det. Tråkigt för mig. Förlorar en massa underbara jobbarkompisar som jag har hur kul som helst med. Det är lite sorgligt. Kanske bara är att hoppa upp i sadeln och rida vidare. På kvällen var det obligatoriskt Muzic quiz. Det är så schwinigt kul. Plupp och Ägget anslöt sig till sällskapet. Jag och mor delade på en flaska rött och blev mer odrägliga än vanligt. Not. Det är inte möjligt. Vi är alltid som mest odrägliga nästan hela tiden. Vår favorit bartender var där iallafall och gjorde våran kväll.

Veckan som gått har haft en tema. Hur kan Fröken L vara så pigg med så lite sömn i kroppen. Hm... Ett mysterium som behöver lösas. :)

Nej snart dags för jobbet och lite handledning för nyanställda sjuksköterskor. Det kan bli intressant.

The hardets button to button

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0