Skriv en bok som alla läser

Hur ser man på törkarbladen att en bil är ifrån turkiet?

Blir så sjukligt trött på allt negativt som kastas omkring en. Ännu värre blir att man inte ses som en person utan bara klassas in i gruppen "nya sköterskor".. Ja, jag är ny. Men va fan gör det? Är det så att man uppriktigt inte tycker att jag hjälper till så be my guest och säg till mig då. Jag vill inte få skit för det någon, i det här fallet, inte gör. Och samtidigt så tror jag inte att det är någon som inte hjälper till. Vi torkar skit och bäddar sängar precis lika mycket som undersköterskorna gör. Det är lätt att strirra sig blind på ett område. Eller sitt område. Det är klart det är viktigt att patienterna får duscha och får renbäddat i sängen när det legat inne länge, att de får stöttning till att kunna borsta tänderna. Men vad gör patienterna hos oss? Jo dem är sjuka, de behöver mediciner, dropp, antibiotika, blodprover, infarter och rondas och vårdplaneras. Inget av det gör undersköterskan. Hm.. Vet inte riktigt men det är klart att jag kan hjälpa dem att hjälpa Asta till toaletten men det är ingen av dem som kan hjälpa mig att blanda ett näringsdropp och meddixa två patienter.. Det blir alltså lite ojämt i arbetsfördelningen!

Gaaah. Vill bara ta tag i dem och skaka om dem och be dem att hålla käft och lyssna på sig själva... Jag har inte börjat på 39an för att trakassera några undersköterskor så varför ska jag bli trakasserad av dem?

Till något trevligare så är det kirurgfest i morgon. Jippie! Någon kommer bli rund under fötterna.

Gör en sång som barnen sjunger när terminen tagit slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0