En vecka av eftertänksamhet och svampplockning

Veckan började bra, tog tag i mitt nya liv med regelbunden kost och träning.
Iaf till att börja med.
Någonstans på torsdagen tappade jag fokus och träningen uteblev.
Det enda positivia är att jag ätit frukost varje dag
Vilket är en fantastisk start
Vägde mig på jobbet och det jag har att jobba med är 82 kilo
Kanske mer än vad jag skulle vilja att det är. Hoppas på att det är mycket muskler i dem :)

Första veckan på jobbet har varit helt underbar
Älskar verkligen att jobba, det är en lyx i tillvaron
Är så hinmnla glad att jag fått chnasen att göra detta på en kirurg avd dessutom
Känns som om jag passar som handen i handsken
Det enda läskiga kommer vara den dagen man ska göra nått annat, en annan avd dvs
Handledaren är jättebra och tempot rullar som vanligt på i ett högt tempo

Helgen bjöd på att jag var ledig fredag
Försökte hinna med att städa upp hemma, tvätta
Spontant blev det tvättat och svampplockning
Disskuterade kristendom kontra föreningsliv
Men det funkar ju det med
På kvällen bjöds det på drinkar at my castle
Vi blev på lyset allihopa och drog till Virus
Jag han väll vara där i typ 30 minuter innan jag skulle gå hem
:)

Lördag började i bakisläge
Upptäckte att min älskade StigH hade avlidit natten till lördag
Han kommer att vara saknar av både mig och Ole
Gick till jobbet med ett tungt huvud
Under kvällen eskalerade mitt bakisläge i en febertopp
Kroppen värkte, ögonen brände
38.1 i örontemp 38.9 rektalt.
Gick hem 45 minuter tidigare än tänkt och däckade

Och nu sitter jag här och det är söndag.
Näsan rinner, och det är grönt och tjockt snor som kommer ut
Halsen värker lite lätt, feber ligger och lurar på 37 grader
Hemma från jobbet :(

Atjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0