I fell down to the bottom of the well

I vanliga människors liv betyder helg att man vilar upp sig. I mitt fall betydde just denna helg att hålla igång sent in på morgonen och sova minimalt. Vet inte riktigt hur det gick ihop sig. Blev Harry två kvällar på raken. Lite ovanligt för att vara jag. Dock hade jag hur kul som helst. Med sköna förfester till att börja med.

Fredag blev lite reuniondag. Jag och I hängde en sväng hemma hos henne och diskuterade karlar och losers, inte för att det alltid är någon signifikant skillnad på dessa. Enligt henne drar jag till mig personer som behöver hjälp, och som den sjuksköterska jag är ställer jag upp. Mina tidigare pojkvänner har sugit ur energin ur mig och lämnar sedan ett skal kvar av mitt forna jag. Haha, nej kanske inte riktigt så illa men nått i den stilen uttryckte hon sig. Och det är nog fler än en gång som jag ska ha lyssnat på henne nu när jag tänker efter. Kvällen fortsatte med att vi drog hem till gamla klasskompisar till mig, ifrån lekis-sexan. Det var ju inte igår skulle man kunna uttrycka sig. I lägenheten som inte fanns. Eller hissen gick inte ända upp iaf. Det var en renoverad vindsvåning på öster. Så det var en helt sjuk hiss och galet nice trappuppgång. Upp kom vi och ner kom vi. Ut gick vi. Dansade gärnet och skojade runt med sköna typer. Tåls att göras igen. Hur blev det så?

Lördag vaknade till någon gång runt lunch, hade varit vaken sen nio men inte helt vid mina sinnes fulla bruk. Kollade på filmen The Runaways,  grym var den. Handlar bland annat om Joan Jett innan hon blev Joan Jett and the Blackhearts. Wicked! Bakis mat a la Max. Men om sanningen ska fram stod den mig lite upp i halsen. Var grymt sugen innan och sen bara försvan lusten, eller det goda med det och det blev bara ytterligare en svettig hamburgare i raden av många. Inte ens chilicheesen levde upp till mina förväntningar, och dem brukar aldrig svika mig. Sov en stund på em, vilken kombinerat med att sova middag är en av mina favoriter. Drog till Pooka och var med på inflyttningsfest alla Ape. Vi lekte lekar, eller en lek innehållande en massa regler. Glodde på läskiga barnprogram ifrån nu och då. Ha. Tydligen var en majoritet rädda för skrotnisse. Haha. Spontant hamnade jag på Harrys igen med min moster. Det var en blandning att heta duga. Kul hade vi och svetta blev vi. Dem hade både ont i magen och ont i fötterna. Men dansa de kunde dem!

Söndag upp i ottan för att ha ljudet i kyrkan. Rock n roll musik a la MER. Det var skönt gung och det blev applåder efter slutnumret. Kul att ha varit med om. Hem för att powernappa i 20 min. Sen dök gruppchef P upp och vi begav oss til Marieberg för att inventera butikerna. Hon hittade två snajsiga toppar att chocka boysen i plutonen med. Jag hittade en mochalatte med grädde på :) Så jag är också nöja. Hem för att dö lite i soffan. Sov i en och halv timme, sen bar det av till Janet och Loffe och fika. Han är för söt. Satt och mös och byggde med klossar i mitt knä. You got to love him <3 Hem för att kolla in Inglorius Bastards för typ 3 gången. Grannen kom över på besök.

Måndag var lika med att gå upp svintidigt och pallra sig iväg till jobbet. Försov mig till 20 över sex. Så det var bara att klä på sig och lämna byggnaden. Han inte ens duscha. Hur äckligt är det inte när man känner doften (ok då lukten) av sig själv. Och man luktar typ gammal fylla blandat med billig parym..? Not so fresch. Patienterna tittade lite halv med avsmak i blicken på mig. Kvällen innebar att svettas lite mer på Friskis med hjälp av en KiBox pass. Det är nått magiskt med att få slåss utan att man får skäll för det. Få ur sig all uppbyggd aggretion och instängd ilska. Inte för att jag svämmar över med någon sådan men ändå :) Gött mos!

Nej oj va tiden går. Jag som skulle ha lagat mat innan jag for till jobbet. Inte så sugen på blodpuddingen utan lingsonsylt till matlåda. Får svänga förbi ICA och köpa med nått gott :)

Hohejoj dodå

Låt Missy-The Airborne Toxic Event


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0